اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به فارس:

دریافت 761 هزار اظهارنامه مالیات عملکرد سال 96 تاکنون/ یک میلیون و 200 هزار برگ قطعی مالیات صادر شد

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تا 20 خرداد سال جاری 761 هزار اظهارنامه مالیاتی مربوط به عملکرد سال 96 مؤدیان دریافت شده است.

دریافت 761 هزار اظهارنامه مالیات عملکرد سال 96 تاکنون/ یک میلیون و 200 هزار برگ قطعی مالیات صادر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از شش سامانه و خدمت الکترونیک وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در ایام دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی قرار داریم، تاکنون چه میزان اظهارنامه به سازمان مالیاتی تسلیم شده است، اظهار داشت: خرداد ماه مهلت ارائه اظهارنامه‌های مؤدیان حقیقی و مشاغل و نیز تیر ماه برای مؤدیان حقوقی است، تا بتوانند اظهارنامه‌های خود را به سازمان مالیاتی تسلیم کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به توافق این سازمان با اصناف تصریح کرد: این توافق کلیدی با رضایت عمده اصناف صورت گرفته و مالیات عملکرد سال 96 گروه سوم که شامل مشاغل می‌شود، تنها پنج درصد نسبت به سال 95 افزوده شده و در صورتی که آن را ابراز کنند، برگ قطعی مالیاتی صادر خواهد شد که از سال 1396 یک میلیون و 200 هزار مؤدی اظهارنامه خود را بدون رسیدگی توافق کردیم و برگ قطعی برای آنها ابلاغ شده است.

وی گفت: تا روز 20 خرداد امسال اشخاص حقیقی 9166 اظهارنامه، گروه اول 13 هزار و 200 اظهارنامه، گروه دوم 33 هزار و 860، گروه سوم 392 هزار و مشمولان تبصره 100 که همان بخش اصناف بوده و پنج درصد مالیات آنها افزایش می‌یابد 334 اظهارنامه تسلیم کردند و در مجموع در این مدت 781 هزار و 762 اظهارنامه در سامانه‌های سازمان مالیاتی ثبت شده است و امیدواریم در روزهای پایانی همه افراد مکلف به ارائه اظهارنامه، آن را ارائه کنند.

تقوی‌نژاد تأکید کرد: برخی از مؤدیان و منابع مشمول معافیت‌ها با نرخ صفر مالیاتی هستند، اما نکته اساسی این است که این افراد به شرطی از امتیازات نرخ صفر استفاده می‌کنند که اظهارنامه خود را ارائه دهند، اما اگر ارائه نکنند، مشمول جریمه خواهند شد و امیدواریم چنین موردی پیش نیاید، علاقه‌مندیم مردم از امتیازات قانونی خود استفاده کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد صندوق مکانیزه فروشگاهی عنوان کرد: لایحه آن سال 95 به مجلس رفته و پس از آن بحث‌های مفصل کارشناسی در کمیسیون اقتصاد خوش‌بختانه جمع‌بندی شده و در نوبت بررسی صحن مجلس قرار گرفته است و ظرف یک تا دو ماه آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، البته به موازات این فرایندها در سازمان امور مالیاتی نیز زمینه این کار فراهم شده و نسبت به استانداردهای فنی این کار اقداماتی را انجام دادیم، حافظه مالیاتی و فراخوان‌ها تعریف شده است.

وی افزود: امسال باید هزار مؤدی در این طرح ثبت‌نام کنند و به موازات آن استانداردها در زمینه نر‌م‌افزار و سخت‌افزار طراحی شده است، به علاوه اینکه یکی از ابزار کار ما TSP ها هستند، یعنی بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند و نقش سازمان مالیاتی حاکمیتی است که استانداردها و مشخصات فنی را اعلام می‌کند و مردم می‌توانند صندوق‌های خود را از شرکت‌های معتبر با استانداردهای طراحی شده دریافت کنند.

تقوی‌نژاد در پایان از پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در رابطه با موضوع تکمیل طرح جامع مالیاتی طفره رفت و به آن پاسخ نداد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول