اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

۱۰ درصد مدارس کشور هنوز دونوبته هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد مدارس کشور هنوز به صورت دو نوبته اداره می‌شوند و ۳۰ درصد مدارس نیز نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

۱۰ درصد مدارس کشور هنوز دونوبته هستند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز کشور که در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم ایران، انجام کار خیر است و یکی از اقدامات خیر، مدرسه‌سازی است.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش به خود می‌بالد که بیش از دو دهه پیش مردمی از این بوم به پاخاستند و تشکل مدرسه‌سازی را ثبت کردند و مسئولیت جذب خیرین را برای مدرسه‌سازی به عهده گرفتند.

بطحایی تصریح کرد: از 530 هزار کلاس درس در کشور، بیش از 110 هزار کلاس توسط خیرین احداث شده است و آورده‌ای بیش از دولت در سال‌های اخیر داشته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: 10 درصد مدارس کشور هنوز به صورت دو نوبته اداره می‌شوند و 30 درصد مدارس نیز نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی به حضور بیش از 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و 1000 خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره)، مدرسه‌سازی را توسعه آخرت نامیدند.

بطحایی ادامه داد: تلاش در راه مدرسه‌سازی، جهادی مقدس است و در میهن اسلامی، این مهم همواره رو به رشد بوده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول