اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کابینه جدید اردن سوگند یاد کرد

کابینه دولت جدید اردن به نخست‌وزیری «عمر الرزاز» در حالیکه تغییرات چندانی در مقایسه با دولت گذشته ندارد، با ادای سوگند مقابل شاه، کار خود را آغاز کرد.

کابینه جدید اردن سوگند یاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه جدید اردن که در پی اعتراض‌های اخیر مردمی به وضعیت اقتصادی شکل گرفت، امروز پنجشنبه در کاخ الحسینیه در «امان» در مقابل شاه سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اردن، همزمان با این اتفاق، «عبدالله دوم» شاه اردن دستور آغاز به کار تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری «عمر الرزاز» و کابینه جدید را که بیشتر اعضای آن همان وزرای دولت سابق هستند، صادر کرد.

به نوشته پایگاه خبری «عمون»، در فرمان پادشاه اردن آمده است که پس از استعفای «هادی الملقی»، «عمر الرزاز» مأمور به تشکیل کابینه شد و طبق این دستور، نخست‌وزیر همزمان وزارت دفاع را نیز بر عهده خواهد گرفت.

کابینه اردن 28 وزیر دارد که 14 وزیر آن از وزرای دولت مستعفی است که در پی اعتراض‌های مردمی به قانون مالیات و افزایش بهای سوخت استعفا کرد. 

شخص نخست‌وزیر که وزارت دفاع را هم  برعهده گرفته در دولت سابق وزیر آموزش و پرورش بود. بیش از نیمی از کابینه، حتی با تغییر دولت، در دولت باقی ماندند. 

هفت زن نیز در کابینه حضور دارند در حالی که در دولت گذشته سه وزیر زن در کابینه حضور داشتند.

«ایمن حسین الصفدی» نیز همچنان وزیر خارجه و «سمیر مبیضین» وزیر کشور اردن باقی ماندند. 

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول