اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

/بسته خبری تئاتر/

«مریم کاظمی» دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد/ «محمد علیزاده» خواننده افتتاحیه یک نمایش

«مریم کاظمی» با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان انتخاب شد.

«مریم کاظمی» دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد/ «محمد علیزاده» خواننده افتتاحیه یک نمایش

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مریم کاظمی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد.

در متن این حکم آمده است: «جهان کودکی جهان پر رمز و رازی است که ورود و تأثیر بر آن نیازمند شناخت گسترده، دانشی سترگ و قلبی گشوده است. کودک در جهان کوچکش تخیلی دارد بسیار بزرگتر از جهان واقعی و رویاهایش را بر بام اندیشه ای پویا و پذیرا می پروراند. این جهان برای پویایی نیازمند پایش و حمایت است تا عالمانه و عاشقانه تا دنیای فردای جامعه را بر پایه مهر و تدبیر بسازد. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دریچه روشنی است به جهان پرشور و پرامید کودکی و چراغی فراروی روزگار شیرین فردای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

نظر به تجربه و تخصص سرکارعالی و با پیشنهاد  مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان» منصوب می­ شوید. امید که با تکیه بر لطف و مهر پروردگار در این مسئولیت مهم پیروز و سربلند باشید.»

*ساعت اجرای دو نمایش در تئاتر شهر تغییر کرد

ساعت اجرای نمایش تالارهای اصلی و چهارسو در روز چهارشنبه 30 خرداد ماه  به دلیل همزمانی با دومین مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارچوب مسابقات جام جهانی تغییر کرد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، روز چهارشنبه 30 خرداد ماه نمایش «مالی سوینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در تالار اصلی ساعت 19:30 و نمایش «دیر راهبان» به کارگردانی کیومرث مرادی در تالار چهارسو ساعت 18:30 به صحنه خواهند رفت .

این در حالی است که نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به کارگردانی مژگان خالقی در تالار قشقایی ساعت 20 ، نمایش «تئاتر قجری» به کارگردانی داریوش رعیت در تالار سایه ساعت 18، نمایش «پلاسont> پلاس به توان دو» به کارگردانی سینا شفیعی در تالار سایه ساعت 20 و نمایش «تصادف قطار 5:25» به کارگردانی شقایق فتحی در پلاتو اجرا ساعت 18 میزبان علاقه مندان تئاتر خواهند بود.

*اجرای زنده محمد علیزاده در نمایش 1دقیقه و 13ثانیه

نمایش 1دقیقه و 13ثانیه در روز پنجشنبه، 31خرداد با حضور محمد علیزاده افتتاح می‌شود.

محمد علیزاده خواننده کشورمان در نخستین روز نمایش 1دقیقه و 13ثانیه که با هنرمندی سیما تیرانداز، پانته آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی به روی صحنه می‌رود به عنوان میهمان ویژه حضور دارد به اجرای زنده در طول نمایش می‌پردازد.

1دقیقه و 13ثانیه با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی، سال گذشته عنوان پرفروشترین اجرای تماشاخانه ایرانشهر را کسب کرده بود، از روز 5شنبه، 31 خرداد ساعت 21:00 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول