اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی هدف قرار گرفتن مقر نیروهای الحشد در مرز سوریه

وزارت خارجه عراق هرگونه عملیات علیه الحشد الشعبی را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای هرگونه عملیات هوایی علیه نیروهایی که در حال نبرد با داعش هستند، چه در خاک عراق و چه سوریه را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق هرگونه عملیات علیه الحشد الشعبی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق، عملیات هوایی صورت گرفته علیه نیروهای عراقی حاضر در مناطق جنگ با داعش را رد و محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق که نسخه‌ای از آن در «روسیا الیوم» منتشر شد، آمده است: هرگونه عملیات هوایی علیه نیروهای حاضر در مناطق جنگ با داعش چه در خاک عراق یا سوریه یا هرمکان دیگری که میدان مقابله با این دشمن که تهدید برای انسانیت است، محکوم و مردود است.

در ادامه این بیانیه؛ وزارت خاره عراق از کلیه کشورها خواست تا با همبستگی و هماهنگی با این گروه‌های افراطی مقابله کنند. ضمن اینکه باید میان ائتلاف بین‌المللی و نیروهایی که در حال مقابله با این گروه‌‌های تروریستی هستند، هماهنگی دایمی وجود داشته باشد.

هیأت «الحشد الشعبی» عراق، دوشنبه (دیروز 18 ژوئن) اعلام کردکه «در ساعت ۲۲ عصر روز یکشنبه، یک جنگنده آمریکایی مقر لشکر ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز سوریه را با راکت هدف قرار داده است که در پی آن ۲۲ نفر از رزمندگان الحشد شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.»

الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی از پایان عملیات آزادسازی مرزهای عراقی تاکنون با پرچم عملیات مشترک عراق در نوار مرزی مستقرند و اکنون در پی این هدف قرار گرفتن نیروهای الحشد، کمیته‌ای فوق العاده برای پیگیری این مساله تشکیل شده است و نتایج آن تقدیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌شود. حاکمیت عراق خط قرمز است و حفظ تمامیت اراضی و منع ورود تروریست‌ها به داخل اراضی عراق جزو وظایف ماست.

اما ارتش عراق در بیانیه‌ای پس از انتشار این اخبار طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای الحشد یا هیچ یک از نیروهای عراقی مامور تامین امنیت مرزهای عراق هدف حمله هوایی قرار نگرفته است و حمله صورت گرفته در داخل اراضی سوری بوده است.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

بامداد دیروز نیز یکی از فرماندهان ائتلاف نیروهای حامی سوریه به خبرگزاری رویترز گفته بود که به احتمال زیاد پهپادهای آمریکایی مواضع ارتش سوریه و محل استقرار گروه‌های عراقی بین البوکمال و التنف را بمباران کرده‌اند.

در عین حال، سرگرد «جاش ژاک» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف بین‌المللی دقایقی پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص حمله ائتلاف آمریکا، مدعی شد که هیچ کدام از اعضای ائتلاف آمریکایی در نزدیکی شهر البوکمال عملیات نداشته‌اند.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول