اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

سفر صالحی به اسلو/رایزنی درباره برجام

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر به نروژ و در اجلاس اسلو فروم به بحث برجام و خروج آمریکا از این توافق خواهد پرداخت.

سفر صالحی به اسلو/رایزنی درباره برجام

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دوشنبه در راس هیاتی به شهر اسلو، پایتخت نروژ سفر کرد.

این سفر به دعوت دولت نروژ و به منظور شرکت در اجلاس بین المللی اسلو فروم انجام شده است.

صالحی در حاشیه این رویداد با تعدادی از مسئولان نهادهای بین المللی و وزرای خارجه برخی کشورها از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه نروژ و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و تبادل نظر خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در سخنان کوتاهی پس از ورود به اسلو اظهار داشت: در اجلاس اسلو فروم از جمله مسائلی که مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد، برجام و مسائلی است که با خروج آمریکا از آن پیش آمده است. 

وی افزود: ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را بطور شفاف بیان خواهیم کرد و از منافع ملی و آنچه حق کشورمان است دفاع می کنیم.

شایان ذکر است اسلو فروم به عنوان یک نشست هم اندیشی بین المللی که از سوی وزارت خارجه نروژ برگزار و از سوی مرکز گفت و گوی بشر دوستانه سوئیس حمایت می شود از سال 2003 با برگزاری نشست های سالانه در ماه ژوئن در اسلو به کانونی برای مذاکره و تبادل نظر در خصوص مسائل بین المللی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول