اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

یک نماینده در کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس خبر داد

طرح ۲ فوریتی مجلس برای مالیات بر عایدی سرمایه/ فقط سوداگران و دلّالان مخالفند

یک نماینده مجلس در حاشیه جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با بیان این که طرح دو فوریتی مجلس برای برقراری قانون مالیات بر عایدی سرمایه تهیه شده است، گفت: فقط دلالان و سوداگران مخالف طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند.

طرح ۲ فوریتی مجلس برای مالیات بر عایدی سرمایه/ فقط سوداگران و دلّالان مخالفند

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد و راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، بانک مسکن، اصناف و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و شبکه تحلیل‌گران اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی گفت: بر مقابله با این نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف که مهمترین آنها مسکن است، باید مالیات بر عایدی سرمایه وضع شود.

وی افزود: این نوع مالیات در همه جای جهان سابقه دارد و نرخ آن طبق مطالعات انجام شده از 20 تا 80 درصد متغیر است.

زارع گفت: بازارهای ارز و طلا و خودرو نیز می توانند مشمول این مالیات شوند تا به این طریق جلوی بازارهای موازی تولید گرفته شود و منفعت فعالیت های سوداگرانه کاهش یابد.

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد نظر دیگر دستگاه‌های حاضر در جلسه در این باره گفت: همه دستگاه ها با وضع مالیات بر عایدی سرمایه موافق هستند. بنابراین کمیته اقتصاد مقاومتی با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به زودی پیشنویس لایحه 2 فوریتی مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه و گزارش سیاستی در این زمینه را ارائه خواهد کرد، تا جزئیات آن با نظر دستگاه‌ها نهایی شده و در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی در پایان گفت: دیگر فرصتی نداریم تا دست روی دست گذاشته و این وضعیت بازارها را ببینیم. ما در طراحی این قانون 105 سال از دیگر کشورهای جهان عقب هستیم و اگر این مالیات را داشتیم، بازارها به این شکل نوسانی نمی‌شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول