اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد

هدایت نقدینگی‌ به سمت تأمین مالی تولید/ بازدهی مناسب حوزه کسب‌‌و‌کار نقدینگی را جذب می‌کند

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: نقدینگی باید در جهت تأمین مالی فضاهای جدید و فضاهای فعلی تولید مورد استفاده قرار گیرد و اگر تسهیل‌گری‌ و بازدهی لازم در حوزه کسب و کار ایجاد شود، نقدینگی به این سمت جذب می‌شود.

هدایت نقدینگی‌ به سمت تأمین مالی تولید/ بازدهی مناسب حوزه کسب‌‌و‌کار نقدینگی را جذب می‌کند

مهدی صادقی شاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌ حجم قابل توجهی از نقدینگی در کشور داریم که باید ساماندهی شود، این نقدینگی پتانسیل خوبی است که باید در جهت تأمین مالی فضاهای جدید تولید و فضاهای فعلی تولید مورد استفاده قرار گیرد. 

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) توضیح داد: طبیعی است که در برخی شرایط خاص، نقدینگی‌ها به سمت بازار مسکن، طلا و  ارز می‌رود؛ کسانی که نقدینگی در اختیار دارند، به دنبال آن می‌گردند که در چه فضایی راحت‌تر می‌توان نقدینگی را به جریان انداخت.

وی گفت: تا زمانی که حوزه کسب و کار جاذبه لازم را ایجاد نکند و بهره‌وری‌ لازم در این قسمت شکل نگیرد، طبیعی است که کسانی که صاحب دارایی هستند، دارایی‌های خود را در مسیرهای دیگری قرار می‌دهند. 

صادقی اضافه کرد: کسی که صاحب دارایی است، به دنبال بازدهی است و زمانی که می‌بیند، در حوزه کسب و کار آن همه محدودیت وجود دارد، وارد حوزه دلار، مسکن، سکه و سایر حوزه‌ها می‌شود. 

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: پس ما اگر بخواهیم این نقدینگی‌ها به سمت بازار دلار، مسکن و طلا نرود، باید انگیزه لازم ایجاد کنیم و بازدهی مطمئن در این طرف ایجاد شود. 

وی افزود: اگر تسهیل‌گری‌ و بازدهی لازم در حوزه کسب و کار ایجاد شود، نقدینگی به این سمت جذب می‌شود، اما شاهدیم که بسیاری از بازارهای کسب و کار بازدهی درستی دارد، اما به جهت موانع کسب و کار، با موانع قابل توجهی مواجه هستند که این موانع باید برطرف شود.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: ‌اگر ما به راحتی بتوانیم این منابع را هدایت کنیم، قطعاً منابعی که به سمت بازارهای ارز، طلا و مسکن حرکت می‌کند، دیگر به این سمت ‌نخواهد رفت و وارد حوزه کسب و کار خواهد شد که اگر وارد حوزه کسب و کار شود، جریان اشتغال‌زایی را بهبود خواهد بخشید. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول