اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فلاحت پیشه در دیدار با سفیرعراق در تهران:

فشارهای آمریکا بر کشورمان اثری نخواهد داشت/حفظ تمامیت ارضی عراق مورد توجه دولت و مجلس ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیرعراق در تهران بر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق و نقش آن در رونق کسب و کار در مناطق مرزی تاکید کرد.

فشارهای آمریکا بر کشورمان اثری نخواهد داشت/حفظ تمامیت ارضی عراق مورد توجه دولت و مجلس ایران است

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفیرعراق درتهران دیدار و گفت وگو کرد.

فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و برادرانه دوکشور گفت: برادری و دوستی بین ایران و عراق مستحکم، قوی و تزلزل ناپذیر است.

وی همچنین با تبریک برگزاری موفق انتخابات عراق افزود: تحکیم و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فیمابین نه تنها به نفع مردم دو کشور است بلکه در کمک به بازگرداندن امنیت، ثبات و آرامش در منطقه اهمیت فراوانی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم توجه به معیشت مرزنشینان دو کشور گفت: بازگشایی گذرگاههای مرزی ایران و عراق نقش مهمی در رونق کسب و کار در میان مردم مناطق مرزی و افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور دارد.

وی بر این اساس خواستار بازگشایی و افزایش گذرگاههای مرزی بین دو کشور گردید.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 40 سال دشمنی آمریکا با ملّت ایران گفت: فشارهای آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران اثری نخواهد داشت همانگونه که تاکنون جنگ، کودتا و انواع تحریم‌ها که توسط آمریکا و همپیمانانش بر ایران اسلامی تحمیل شد اثری بر پایداری و ایستادگی ملّت ایران نداشته است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: حفظ تمامیت ارضی عراق و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف مورد توجه و اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی  قرار دارد.

همچنین دراین دیدار راجح صابر الموسوی سفیر عراق در تهران نیز  با قدردانی از کمکهای جمهوری اسلامی ایران به کشورش در برهه‌های مختلف گفت: گسترش مناسبات دوستانه با ایران همواره مورد توجه و پیگیری مسئولان عراقی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به توانمندیهای ایران و عراق در عرصه‌های مختلف گفت: افزایش مبادلات اقتصادی و صنعتی بین دو کشور در گرو شناسایی ظرفیتها و امکانات موجود و برگزاری نشستهای تخصصی میان تجار و صاحبان صنایع و اتاقهای بازرگانی ایران و عراق است.

سفیر عراق در تهران در ادامه این دیدار گفت: عراق هرگز به هیچ کشوری اجازه اقدام علیه همسایگان خود را نخواهد داد.

الموسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزودی و با توافق وزرای کشور ایران و عراق مرز خسروی و چهار گذرگاه مرزی میان دو کشور بازگشایی خواهد شد.

وی در پایان این دیدار گفت: توسعه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، بازگشایی نمایشگاه دائمی محصولات ایران در عراق، اتصال خطوط ریلی دو کشور و توسعه بندرگاههای مرزی نقش مهمی در توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی بین دو کشور دارد که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول