اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تهدید مک فارین به حمله نظامی به ایران

مک فارلین مشاور امنیت ملی ریگان با طرح مقولات بی پایه ای نظیر وجود پایگاه های آموزشی تروریسم در ایران در یک مصاحبه تلویزیونی بر احتمال بمباران این مراکز به مثابه اهداف از پیش تعیین شده تاکید ورزید.

تهدید مک فارین به حمله نظامی به ایران

رخدادهای 25 تیر 64

چکیده:

  • امام خمینی: این طرز تفکر که غیر از خارج در جای دیگر نمی شود تحصیل کرد امر باطلی است.

 

  • وزیر کشور با صدور اطلاعیه ای تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهور و ثبت نام داوطلبین را اعلام کرد.

 

  • ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از فردا آغاز می شود.

 

  • ایران هر 2 ماه یک بار تعدادی از اسرای عراقی را یک جانبه آزاد می کند.

 

  • مشاور امنیت ملی ریگان: احتمال دارد اهداف از پیش تعیین شده در ایران را بمباران کنیم.

 

امام خمینی: ما امیدواریم جوانانمان در خود ایران تربیت شوند

آقای دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه معاونان و مشاوران این دانشگاه دیروز به حضور امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی رسید و گزارشی از فعالیت های این دانشگاه را به استحضار امام امت رساند.

امام خمینی در این دیدار طی سخنانی فرمودند: انشاء الله بتوانید ایران را دانشگاه کنید. مسلما مردم وقتی دیدند کارهایتان خوب است و به آنان خدمت می کنید، با شما همراهی و کمک می کنند، چرا که مردم می خواهند فرزندانشان مهذب و عالم شوند. باید تلاش کنید جهات دینی را در دانشگاه بیشتر کنید. باید قبل از هرچیز، دانشگاه اسلامی باشد.

امام ادامه دادند: ما امیدواریم جوانانمان در خود ایران تربیت شوند، برای این که در خارج به جوانان ما درس اساسی نمی دهند. انشاء الله روزی بیاید که از جاهای دیگر برای تحصیل به ایران بیایند و ما هرگز احتیاجی نداشته باشیم کسی را به خارج بفرستیم. و این امری است شدنی و این طرز تفکر که غیر از خارج در جای دیگر نمی شود تحصیل کرد، امری است باطل، چرا که با این گونه تبلیغات می خواهند جوانان ما را به خارج بکشند و با تفکر خودشان به ایران برگردانند.(1)

 

25 مرداد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

وزیر کشور با صدور اطلاعیه ای تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام داوطلبین را اعلام کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: چهارمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه مورخ 25 مرداد 1364 در داخل و خارج از کشور برگزار می شود. کلیه داوطلبان می توانند به منظور ثبت نام و تنظیم پرسشنامه مربوطه از روز چهارشنبه 26 لغایت 30 تیرماه جاری جمعا به مدت 5 روز در ساعات اداری به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام نمایند.

بر اساس این گزارش عباس آخوندی معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور نیز در گفت و گوئی اعلام کرد نتایج نهائی چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تا 18 شهریور ماه اعلام می شود. به گفته وی از نظر وزارت کشور هیچ منعی برای شرکت کاندیداهای نهضت آزادی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و همچنین محدودیتی نیز برای تعدد کاندیداها نخواهد بود.(2)

 

آزادی 52 اسیر معلول عراقی

صبح دیروز به دنبال اقدامات انسان دوستانه یک جانبه جمهوری اسلامی ایران 52 تن از اسرای معلول عراقی جهت بازگشت به کشورشان تحویل هلال احمر کشور ترکیه شدند.

بر پایه این گزارش 3 اسیر در آخرین لحظات ضمن خودداری از رفتن به عراق از جمهوری اسلامی ایران تقاضای پناهندگی کردند.

یکی از اعضای کمیسیون اداره اسرای عراقی و سرپرست کمیته فرهنگی اسرا در گفت و گویی در زمینه آزادی اسرای عراقی گفت: بر مبنای تصمیم کمیسیون اداره اسرا هر دو ماه یک بار تعدادی از اسرای عراقی به طور یک جانبه به کشورشان اعزام خواهند شد. وی گفت: اسرایی که در جبهه نقص عضو پیدا کرده اند و یا افرادی که دارای بیماری های قلبی، ریوی یا کلیوی هستند و دیگر توانایی جنگیدن مجدد با جمهوری اسلامی ایران را ندارند به طور یک جانبه آزاد می شوند.(3)

 

تهدید مک فارین به حمله نظامی به ایران

مک فارلین مشاور امنیت ملی ریگان با طرح مقولات بی پایه ای نظیر وجود پایگاه های آموزشی تروریسم در ایران در یک مصاحبه تلویزیونی بر احتمال بمباران این مراکز به مثابه اهداف از پیش تعیین شده تاکید ورزید. مک فاریلین در این مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سئوال مجری برنامه در رابطه با صحت موضوع بمباران مراکز آموزش تروریست ها!! در ایران گفت: عاقلانه نیست که من در مورد اهداف مشخص شده اظهارنظری کنم اما کاملا مشخص است که سیاست موثر علیه تروریسم باید گاهی هم با زور همراه باشد. در مورد حمله به مراکز آموزش تروریست ها نیز ما خیال نداریم از قبل با تلگراف به آنها خبر دهیم. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران مکررا تروریسم و ریشه های آن را به طور همزمان محکوم کرده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 25 تیر 64، ص 3
2. اطلاعات، 25 تیر 64، ص 3
3. کیهان، 25 تیر 64، ص 3
4. کیهان، 25 تیر 64، ص 1 و 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول