اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر آمریکا در آلمان:

برلین به تعهد خود در زمینه بودجه ناتو در قالب توافق ولز پایبند باشد

سفیر آمریکا در آلمان در آستانه نشست ناتو از آلمان خواست تا هزینه‌های توافق شده دفاعی این سازمان را بپردازد.

برلین به تعهد خود در زمینه بودجه ناتو در قالب توافق ولز پایبند باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،نشست کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)  امروز در حالی آغاز می شود که آمریکا بار دیگر آلمان را در زمینه پرداخت هزینه‌های دفاعی تحت فشار گذاشته است.

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در این مورد به خبرگزاری آلمان گفت: « بر طبق تعهد آلمان در ولز در سال 2014، این کشور باید تا سال 2024 به میزان دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را بپردازد و ما مشتاقانه می‌خواهیم که این تعهد اجرایی شود.»

کشورهای عضو سازمان ناتو در سال 2014 در جریان نشستی در شهر ولز توافق کردند که هزینه‌های دفاعی خود را در طول 10 سال به میزان 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برسانند. از آن زمان سهم آلمان از 1.18 درصد به 1.24 درصد رسیده است. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرده است که این رقم باید تا سال 2024 به 1.5 درصد برسد و آمریکا همچنان پافشاری می‌کند که این رقم به 2 درصد برسد.

مرکل چند روز پیش در جریان پادکست هفتگی خود به افزایش سهم آلمان در ناتو اشاره کرد و گفت: «چالش‌ها برای ناتو در سالهای اخیر تغییرات فراوانی داشته‌اند.»

«ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی افزایش هزینه‌های دفاعی آلمان را خواستار شده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در نامه‌ای به مرکل از آنچه خودداری آلمان از تخصیص بودجه کافی به امور نظامی خوانده انتقاد و برلین را به سوءاستفاده از بودجه هنگفتی که آمریکا به ناتو اختصاص داده، متهم کرده بود. وی به سران کشورهای عضو ناتو گفته واشنگتن نمی‌تواند از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی برای امنیت «اروپایی هزینه کند که خود برای تأمین امنیت خود، خرج نمی‌کند.»

نشست ناتو که امروز و فردا ۱۱ و ۱۲ جولای (۲۰ و ۲۱ تیرماه) در بروکسل برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول