اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عارف در پاسخ به فارس:

ما از دولت حمایت می‌کنیم که پاسخگوی برنامه و عملکردش باشد/ برای عدم سوال از رئیس‌جمهور قداست نمی‌گذاریم

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: اگر انگیزه سوال از رئیس‌جمهور اقتصادی و انگیزه‌های پاسخگویی باشد ما هم از سوال رئیس‌جمهور این خصوص استقبال می‌کنیم؛‌ بنابر این برای عدم سوال از رئیس‌جمهور قداست نمی‌گذاریم.

ما از دولت حمایت می‌کنیم که پاسخگوی برنامه و عملکردش باشد/ برای عدم سوال از رئیس‌جمهور قداست نمی‌گذاریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه طی نشستی با خبرنگاران ضمن گفت‌وگو با آنها به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. 

وی به نقش رسانه در پیشبرد اهداف یک ساختار سیاسی اشاره کرد و گفت: در کشور ما مردم به رسانه‌ها اعتماد ندارند به همین دلیل به برخی رسانه‌های خارجی مراجعه می‌کنند. 

وی بر لزوم توجه ویژه رسانه‌ها به مطالبات مردمی تاکید کرد و خواستار اصلاح برخی رویه‌های فعلی شد. 

رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه باید بر هر مسائل گفت‌وگو کنیم تصریح کرد: گفت‌وگو بر سر مسائل مهم و اساسی کشور یکی از ضروریات است که تاکنون به آن کم توجهی شده است. 

عارف در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره هسته سخت اصلاح‌طلبان اظهار داشت: مسلم این است که کشور باید به سمت تحزب برود و خوشبختانه این موضوع امروز در فضای سیاسی کشور جا افتاده است. اگر تحزب در کشور رواج پیدا نکند برخی گروه‌ها به صورت مقطعی وارد میدان شده و طبعاً نیز نسبت به عملکرد خود نیز پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه مردم باید از جبهه‌های سیاسی بخواهند که باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من منظور آقای حجاریان این بوده که یک هسته باثبات تشکیل شود که روند پروسه انتخاب افراد بالادستی در جریان اصلاحات را مدیریت کند.

 محمدرضا عارف در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در زمان احمدی‌نژاد هم برخی اصلاح‌طلبان می‌خواستند که نسبت به یکسری نارضایتی‌ها و گلایه‌هایی اصولگرایان پاسخگو باشند حال با وجود نارضایتی‌ها و وجود جنگ اقتصادی موجود در کشور آیا اصلاح‌طلبانی که از دولت حمایت می‌کردند نباید پاسخگو باشند، اظهار داشت: حمایت از دولت و پاسخگویی به مردم دو موضوع جداگانه نیستند.

وی افزود: ما از دولت حمایت می‌کنیم که پاسخگوی مطالبات و برنامه‌های خود باشد.

رئیس فراکسیون امید  مجلس ادامه داد: ما در برنامه برجا که در انتخابات داشتیم که بر این اساس باید در سال آینده به مردم پاسخ دهیم.حال ما چون از دولت حمایت کردیم به این معنا نیست که دولت اصلاح‌طلبان است .

وی بر همین اساس اضافه کرد: در واقع این دولت، دولتی است که مورد تأیید اصلاح‌طلبان است و ما هم باید پاسخگو باشیم این یک اصل است.

عارف ادامه داد: همانگونه از اصولگرایان خواستیم که پاسخگو باشند ما هم پاسخگو خواهیم بود ما مثل اصولگرایان نیستیم که وابستگی‌شان به احمدی‌نژاد را انکار کردند.

رئیس فراکسیون امید  مجلس در پاسخ به ادامه سوال خبرنگار فارس که یعنی شما از دولت روحانی اعلام حمایت می‌کنید، گفت: ما از آقای روحانی حمایت کردیم و اکنون هم حمایت می‌کنیم اما باید پاسخگو هم باشد به همین دلیل هم کارایی و کارآمدی دولت بالا برود و پاسخگو باشد.

وی بر همین اساس یادآور شد: حمایت ما از دولت هم برای پاسخگویی است آن هم در پاسخ به انتقادات مردم.

عارف در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار فارس درباره اینکه یعنی شما هم از دولت حمایت می‌کنید و هم از عملکرد آن انتقاد دارید،‌افزود: ما به صورت جدی دولت را نقد می‌کنیم و به صورت جدی هم مسائل را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که کارآمدی دولت هم افزایش پیدا کند تا ما را در مقابل مردم قرار ندهد.

رئیس فراکسیون امید  مجلس شورای اسلامی در ادامه سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بخشی از انتظارات مردم پاسخگویی رئیس‌جمهور در خصوص مسائل به وجود آمده است که البته پاسخگویی در مجلس و بحث سوال از رئیس‌جمهور را هم در بر می‌گیرد نظر شما در این خصوص چیست،‌ عنوان کرد: در اینکه سوال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان است شکی نیست و قانون اساسی با صراحت ساز و کار سوال مقامات را از جمله رئیس‌جمهور را مشخص کرده است بنابر این ما مخالف سوال از رئیس‌جمهور نیستیم.

وی در بخش دیگری از پاسخ‌های خود در ادامه سوال خبرنگار خبرگزاری فارس یادآور شد: هر چند ما مخالف سوال از رئیس‌جمهور نیستیم اما گاهی احساس می‌کنیم پشت سوال از رئیس‌جمهور انگیزه‌های سیاسی است.

وی افزود: اگر انگیزه سوال از رئیس‌جمهور اقتصادی و انگیزه‌های پاسخگویی باشد و یا انگیزه‌های مطالبات مردم در میان باشد، ما هم از سوال رئیس‌جمهور این خصوص استقبال می‌کنیم. بنابر این برای عدم سوال از رئیس‌جمهور قداست نمی‌گذاریم.

وی عنوان کرد: این حق مجلس است و اگر به این نتیجه برسیم که آقای رئیس‌جمهور باید در مجلس حضور یابد و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد از آن حمایت می‌کنیم در واقع معتقدیم باید برای پاسخگویی درباره مطالبات اقتصادی مردم و دغدغه‌های روز جامعه رئیس‌جمهور در مجلس حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ رسانه در شکل دادن، هدایت، روشنگری و مدیریت افکار عمومی نقش بی‌بدیلی در دنیا دارد ولی در کشور ما رسانه‌ها تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارند.

عارف در ادامه مطلب فوق تصریح کرد:‌ محور اول شامل کسانی است که همواره طلبکار هستند و هیچگاه احساس رضایت نمی‌کنند، مخاطب، طلبکار است و اعتماد کامل به رسانه داخلی ندارد. محور دوم شامل اصحاب رسانه می‌شود که احساس استقلال نمی‌کند، دست خبرنگار می‌لرزد وقتی می‌خواهد مطلب و یا خبری دهد و تحلیلی بنویسد. مدام جوانب امر را می‌سنجد که مبادا به گوشه قبای کسی بر خورد. حال اینکه باید بخش‌های حاکمیت و دولت از رسانه‌ها حمایت کنند که بعضا حمایت لازم نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین ابراز تاسف کرد که حمایت داخلی از رسانه صورت نمی‌گیرد و اگر هم حمایت باشد بعضا جانبدارانه است، اینکه چقدر رسانه اخبار آنها را پوشش می‌دهد و چه جایگاهی برای آنها قائل می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که به رسانه ملی می‌رسیم شاید این مساله تشدید شود، گاهی رسانه ملی در جایگاهی که باید پیام‌رسان به همه آحاد ملت و در برگیرنده مشکلات باشد، نیست. در بهترین ساعات و برنامه‌ها که باید مسائل جدی را پوشش دهد به مسائل ریز و غیرضروری می‌پردازد و انگار تنها به دنبال رفع تکلیف است و بعضا نگاه جانبدارانه‌ای در رسانه ملی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد در رسانه ملی سلیقه و نه راهبرد ملی حاکم است.

وی افزود: سوال این است که چقدر پرداختن به حاشیه‌ها در رسانه ملی ضرورت دارد، آیا اعلام یک خبر یک بازجویی و محاکمه کمک به مساله فرهنگی و ارتقای آن می‌کند؟

عارف با طرح این پرسش که باید چه کاری صورت گیرد تا رسانه مستقل و در جایگاه واقعی‌اش قرار گیرد، گفت: گاهی دولت مواردی را مطرح می‌کند که انعکاس آن در جامعه به کمک رسانه نیاز دارد اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر مهمترین موضوع جلب اعتماد مردم است که نگاه مردم از رسانه‌های خارجی به سمت رسانه‌های داخلی رود، قطعا رخ دادن این اتفاق برخورد صادقانه با مردم و شفاف‌سازی است نه اینکه مردم احساس کنند اطلاع‌رسانی‌ها جانبدارانه است.

وی در همین رابطه افزود: اثر خبر کذب در جامعه حتی با تکذیب آن نیز رفع نمی‌شود. از سوی دیگر شاهد تیترهای غیرواقعی هستیم که بعضی از رسانه‌ها تنها به دنبال افزایش تیراژ و مراجعه‌کننده به رسانه‌هایشان حتی با استفاده از حربه تیترهای غیرواقعی هستند.

عارف ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم که شخصیت‌های برجسته‌ای از طریق رسانه‌ها تخریب می‌شوند که اثرش را در جامعه می‌گذارد آن هم در شرایطی که باید رسانه‌ها امانتدار باشند، ما نقد را نفی نمی‌کنیم اما می‌گوییم نقد باید مشفقانه، مبتنی بر تحلیل و راهگشا باشد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: پرهیز از درگیر کردن کشور به دعواهای حیدری نعمتی امری ضروری است، دعواهای بی‌خاصیت بین جریانات مختلف یا درون یک جریان سیاسی چیزی را عاید کشور نمی‌کند و منفعتی هم ندارد.

عارف همچنین به مسئله شبکه‌های اجتماعی هم اشاره و بیان کرد:‌ امروز شبکه‌های جدی پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند که باید از ان استفاده کرد نه اینکه به آن نگاه حذفی داشت.

وی ابراز تاسف کرد که معمولا نگاه ما به فناوری‌های جدید حذفی بوده که این را می‌توان در دهه‌های گذشته دید چون ما آمادگی استفاده از فناوری را نداریم که این هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کند.

رئیس فراکسیون امید همچنین توصیه کرد:‌ باید راهبردمان استفاده حداکثری از فناوری‌های روز باشد لذا بر این اساس باید شبکه‌های داخلی توان رقابت با شبکه‌های اجتماعی خارجی را داشته باشند نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم، این هنر نیست.

وی افزود:‌ باید راهبردی را دنبال کنیم که امکان رقابت از لحاظ سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوا داشته باشیم اما ما غافلیم و برخوردمان با شبکه اینترنت منفی است، حال اینکه شبکه اینترنت یک راه و شاهراه است، محتوا هر چیزی می‌تواند باشد اما آیا می‌توان برای این موضوع اتوبان را بست و اجازه راه را نداد؟

عارف در ادامه یادآور شد: ما رفتار رقبایمان را در مجموع قابل قبول می‌دانیم و معتقدیم ریشه‌های عدم انسجام و وحدت بخشی مسائل مثل رفع حصر است در این باره کارگروهی تشکیل دادیم و پیگیری‌هایی کردیم البته بنا نداشتیم عملکرد کارگروه خیلی رسانه‌ای شود زیرا در این موضوع باید به گونه‌ای پیش برویم که همه احساس برد کنند،‌ این مساله با منافع ملی گره خورده و نباید پیروزی و شکست جریانی مطرح شود. البته گشایش‌هایی صورت گرفته و امیدواریم اصل این موضوع حل شود.

وی با اشاره به موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: در این رابطه ملاحظاتی وجود دارد که ما سعی کردیم آن را پیگیری کنیم تا حل شود. درباره سپنتا نیکنام هم طرحی در مجلس تهیه شد و شورای نگهبان به آن ایراد گرفت و با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

وی ادامه داد:‌ ما انتظار داشتیم این موضوع با اولویت در مجمع مطرح شود، در یکی از جلسات این موضوع مطرح شد و درباره آن بحث شد اما ادامه به جلسه بعد موکول شد ولی در جلسه بعد از دستور خارج شد و دستور خارج از نوبتی مطرح شد. یکی از آنها استمهال اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور بود که اگر تا پایان تیر تصویب نمی‌شد به مشکل بر می‌خورد و دیگری الحاق ایران به پیمان آس‌آن که اولویت داشت و باعث شد بحث سپنتا مطرح نشود که امیدواریم به عنوان اولین دستور جلسه آینده مطرح شود.

عارف همچینن درخصوص موضوع سپنتا نیکنام و حضورش در شورای شهر یزد، افزود:‌ این موضوع در دو کمیسیون سیاسی امنیتی و حقوقی مطرح شده بود و قبلا نظر این دو کمیسیون مختلف بود اما جلسه مشترکی تشکیل شد و کمیسیون مشترک نظر مساعد داد که امیدواریم نظر این کمیسیون مشترک در صحن مجمع هم به تصویب برسد البته این موضوع نیازمند دو سوم رای است که قدری مشکل است ولی ان‌شاءالله حل خواهد شد.

عارف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وی را از بزرگان مجلس می‌خوانند،‌عنوان کرد:‌ البته من از بزرگان مجلس نیستم بلکه نماینده‌ام و بحث‌هایی که مطرح می‌شود و گفته می‌شود مجلس مرکز دروغ‌پردازی علیه کشور است باید کنار گذاشته شود.

وی افزود:‌ نماینده به استناد قانون اساسی حق دارد در همه زمینه‌ها اظهارنظر کند و حرمتش هم باید حفظ شود. متاسفانه آستانه تحمل ما پایین آمده، نماینده‌ای حرف می‌زند و به جای اینکه صحبت برادر و همکارش را نقد کند، می‌گوید اینها سرباز ترامپ هستند در حالیکه نمایندگان از هفت خان رستم عبور کردند و نمایندگی پروسه پیچیده و طولانی دارد. ما باید در فضای صمیمی و اخلاق‌مدارانه حرکت کنیم و امیدواریم خدا به ما توفیق بدهد که ذره‌ای از اخلاق عبور نکنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد:‌ فضای کلی مجلس دهم با مجالس گذشته قابل مقایسه نیست؛‌ برخی نشان می‌دهند که ظرفیت این آرامش را ندارند.

وی در توضیح این مطلب عنوان کرد:‌ فراکسیون امید به موقع در فضای عمومی و گاهی در فضای خصوصی تذکر می‌دهند و در نطق‌ها هم فعال هستیم.

وی اظهار داشت:‌ اگر مسائلی مطرح شود که با منافع ملی ناسازگار است در همان جلسه توضیح می‌دهیم و بحث‌ها را جواب می‌دهیم؛ بنابراین فراکسیون امید فعال است.

عارف درباره عدم موضع‌گیری فراکسیون امید در قبال انتشار اخباری مبنی بر پیگیری طرح استیضاح رییس‌جمهور در این فراکسیون هم گفت: اینقدر این موضوع روشن بود که نه تنها به بیانیه بلکه به موضع‌گیری هم نیازی نبود.

نماینده مردم تهران درمجلس تصریح کرد:‌ موضع ما نسبت به دولت حمایت در عین نقد مشفقانه است. ما باید دولت را در این شرایط خاص حمایت کنیم و از فراکسیون‌های دیگر هم می‌خواهیم با نگاه به منافع ملی از دولت حمایت کنند. در این شرایط نه تنها استیضاح رییس‌جمهور، بلکه حتی سوال از رییس‌جمهور که حق مجلس است در دستور کار ما قرار نگرفته است البته ممکن است روزی از رییس‌جمهور سوال کنیم ولی استیضاح و عدم کفایت رییس‌جمهور در دستور کار ما نبوده است.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم آقای روحانی چه زحماتی می‌کشد و با چه مسائلی روبروست،‌ گفت: این موضوع از سوی یک نماینده مطرح شده که با فراکسیون امید ارتباط دارد و حتی اگر عضو فعال فراکسیون باشد باید موضوع فردی او را جدا از فراکسیون بدانیم.

عارف یادآور شد: با بیان اینکه در حال حاضر استیضاح پنج وزیر در مجلس مطرح است،  البته هیچ کدام از این استیضاح‌ها فراکسیونی نیست،‌ ما آیین‌نامه‌ای در رابطه با استیضاح‌ها در فراکسیون امید نوشتیم که یک نوع از استیضاح‌ها، استیضاح فراکسیونی است و نیاز به این است که 10 نماینده عضو فراکسیون آن را تقاضا کنند و اگر تایید شد موضع ما استیضاح خواهد بود اما غیر از این اگر باشد نماینده حق دارد استیضاح را امضا کند و اگر موضوع جدی شد در فراکسیون مطرح می‌شود که به آن رای بدهیم، حمایت کنیم، آتش به اختیار باشیم و یا با آن مخالفت کنیم.

وی همچنین درباره ورود محافظه‌کاران به جرگه اصلاح‌طبان، گفت: این موضوع را روزنامه شما مطرح می‌کند و جای دیگر خبری نیست، هیچ اصلاح‌طلبی از پشت کوه نیامده، همراهی با امام قبل و بعد از انقلاب از سوی بسیاری از اصلاح‌طلبان وجود داشته و مشخصا سردمدار این بحث روزنامه شماست اما این بحث جز ایجاد اختلاف در جریان اصلاحات بهره‌ای برای هیچ کس نداشته است.

عارف با اشاره به نامه 100 جوان اصلاح‌طلب درباره ضرورت اعمال اصلاحاتی در جریان اصلاح‌طلب، گفت: ما از این نامه استقبال می‌کنیم. 60 نفر از افراد صاحب نظر و نخبه عملکرد شورای سیاستگذاری را نفی کردند که پرسشنامه‌ای با امضای من برای همه آنها فرستاده شد،‌ ما این موضوع را در پروسه اصلاحی جلو می‌بریم و این 100 نفر هم کار خوبی کردند البته دیگرانی هستند که نظرشان متفاوت است.

وی ادامه داد: برای ما وحدت اصل است و هر کس در این مقطع به وحدت آسیب بزند به رفتار و حرکت ما کمک نمی‌کند. در جلسات ما دو طرف بحث می‌کنند و به جمع‌بندی می‌رسیم.

عارف درباره خط قرمزهای جریان اصلاح‌طلب هم گفت: راهبرد ما اصلاح‌طلبی است و گفتمان ما شفاف است. اختلاف آن هم با جریانات دیگر روشن است، ما افراد را منع نمی‌کنیم از اینکه بخواهند تغییر موضع بدهند مثلا اصولگرایانی بودند که در جرگه اصلاح‌طلبان وارد شدند، ما نمی‌خواهیم بگویم این افراد فرصت‌طلب هستند بلکه اصلاح شده و وارد این جریان شدند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین درباره ادعاهای مطرح شده از سوی صادقی نماینده تهران مبنی بر گرفتن رشوه و پول از سوی نمایندگان در جریان بررسی استیضاح وزرا و موارد دیگر، گفت: بنده از آنچه که آقای صادقی گفتم مطلع نیستم اما به طور کلی در فراکسیون امید همواره این موضوع را مطرح کردم که اعضای فراکسیون مراقب باشند که در دام نیفتند چون اگر در دام بیفتند ناچارند که همان وضعیت را ادامه دهند.

وی افزود:‌ اگر احساس کنم اعضا بده و بستانی دارند مثل اینکه نماینده‌ای در دستگاهی برای حل مشکل رفته و وعده‌هایی را گرفته به او حضورا موضوع را گوشزد می‌کنم.

وی ادامه داد: به طور کلی بحث فساد موضوع جدی است که احساس می‌شود در طول یک دهه گذشته وضعیت بدتر شده است، بعد از فرمان رهبری در سال 81 برای مقابله با فقر، فساد و تبعیض در دولت اصلاحات جلسه‌ای در سطح سران برگزار شد و کارهای اولیه خوبی صورت گرفت که با تغییر دولت در جریان کارهای بعدی نیستم.

عارف تصریح کرد: مقابله با فساد به عزم ملی نیاز دارد، متاسفانه قبح فساد ریخته شده و دیگر حرام و حلال مطرح نیست، تبدیل به ساختار سیستماتیک شده لذا اولین کار برای مقابله با فساد و در کنار آن فقر و تبعیض، داشتن عزم ملی است و هر سه قوه باید پای کار آیند چون کار مجلس قانونگذاری و نظارت است و این دولت و قوه قضاییه هستند که باید کارهای اجرایی را انجام دهند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر فراکسیون شفافیت در مجلس تشکیل شده که از ابتدا بر این موضوع تاکید داشتند، نباید این فراکسیون اصلاح‌طلبانه باشد، خواهش کردیم که از فراکسیون‌های دیگر نیز عضو شوند تا کار اجماعی صورت گیرد. در فراکسیون امید نیز همواره بر لزوم مقابله با فساد تاکید کردیم و گزارشات مربوطه را هم بررسی می‌کنیم.

درباره طرح مباحثی مبنی بر تعیین گزینه‌ای برای جایگزینی او در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، گفت: سازوکار شورای عالی به گونه‌ای است که آن را می‌توان دموکراتیک‌ترین شورا نامید، این شورا دارای 28 عضو حقوقی و 15 عضو حقیقی است که در نهایت آنها برای تعیین رییس رای‌گیری می‌کنند. نمی‌توان به اصلاح‌طلبان گزینه‌ای را تحمیل کرد و از بیرون به آنها گفت که چه فردی رییس شورا شود، خود آنها تعیین‌کننده هستند.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره اینکه گفته شده او برخی از اعضای شورای عالی را کنار گذاشته است، گفت: سازوکار ورود افراد حقیقی به شورای عالی به گونه‌ای است که افراد آنها را معرفی کرده و در نهایت با رای اعضا آنها به ترکیب نهایی اضافه می‌شوند پس ممکن است یکسری از افراد اضافه شده و یکسری کم شوند، اینطور نیست که کسی بگوید باید فلان فرد از شورا رفته و فلان فرد اضافه شود، باید اجماع در مورد افراد بین اعضای شورا حاصل شود.

عارف در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل حزب از سوی او، گفت: تشکیل حزب توسط بنده بحث مفصلی است که ریشه آن به اواسط دهه 80 بر می‌گردد. در آن زمان شرایط به گونه‌ای پیش رفت که به سمت تشکیل بنیاد امید رفتیم که در اساسنامه آن تاکید شد که این بنیاد برای کار غیرحزبی است. بعد از انتخابات 92 مطالبه جدی از ناحیه دوستان برای تشکیل حزب جدید از سوی بنده مطرح شد، کارگروهی تشکیل شد که تاکنون به نتیجه قطعی برای تشکیل حزب نرسیدند.

وی افزود:‌ در سال‌های گذشته بحث‌های جدی صورت گرفت، حتی تا مرحله تشکیل هیات موسس رفتیم اما مجددا بحث‌هایی توام با مخالفت جدی صورت گرفت مبنی بر اینکه اگر این حزب تشکیل شود باعث تضعیف سایر احزاب می‌شود لذا تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم، بحث را مراعا گذاشتیم البته دوستان دیگر حزب تشکیل داده که از آن استقبال می‌کنیم بنابراین هنوز به نتیجه قطعی برای تشکیل حزبی توسط بنده و وابسته به بنیاد امید ایرانیان نرسیدم.

رییس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی در مورد انجام اقداماتی برای رفع هر چه سریعتر حصر با توجه به لزوم همگرایی و وحدت در جامعه به دلیل تحریم‌های پیش‌رو، گفت: ما برای رفع حصر تقسیم کاری را در کارگروه فراکسیون انجام دادیم که طی آن باید ملاقات با افراد تاثیرگذار صورت می‌گرفت تا در نهایت به شورای عالی امنیت ملی برسیم. جلساتی تشکیل شد که کمک‌هایی نیز صورت گرفت.

عارف توضیح داد: قرار بود با روسای قوا جلساتی داشته باشیم، ‌با رییس قوه قضاییه جلسه خیلی خوبی داشتیم که آثار آن را بعدا دیدیم، با رییس مجلس هم جلسه‌ای داشتیم که خیلی خوب بود ولی کمیته ما در صف ملاقات با رییس شورای عالی امنیت ملی ماند، انتظار می‌رفت آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور و فردی که با حمایت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شده سریعا ملاقاتی را می‌گذاشتند البته ما نظرات خود را منعکس کردیم اما انتظار می‌رفت که هر چه سریعتر جلسه با آقای روحانی برگزار شود چون در نهایت باید موضوع حصر در شورای عالی امنیت ملی حل شود.

وی افزود: بعد از این روند اگر لازم باشد با مقام معظم رهبری هم ملاقات خواهیم داشت و پیگیری می‌کنیم. البته احساس می‌کنیم می‌توان مساله را از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیری کرد، احساس می‌کنم عزم عمومی بین مسئولان و حتی بین اصولگرایان برای حل و فصل موضوع وجود دارد، امیدوارم در آینده حل شود.

رئیس فراکسیون امید در خاتمه سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود عارف، علیجانی و حضرتی در انتخاب شهردار تهران تاثیرگذار بودند، گفت: بنده در مورد آقای حضرتی اطلاعی ندارم اما در مورد آقای علیجانی و خودم با قاطعیت می‌گویم که چنین چیزی وجود ندارد و آن را تایید نمی‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول