اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معاون رئیس بانک جهانی با «میرضیایف» دیدار کرد

معاون بخش منطقه اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس بانک جهانی با «میرضیایف» دیدار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سیریل میلر» معاون بخش منطقه اروپا و آسیای مرکزی رئیس بانک جهانی در تاشکند با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتوگو کرد.

میرضیایف در این دیدار بر گسترش بیش از پیش همکاریهای ازبکستان با گروه بانک جهانی تاکید کرد.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: دیدارهای گذشته با روسای این نهاد مالی بینالمللی معتبر از جمله با «جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی در ماه می سال جاری میلادی در واشنگتن و «کریستالینا گئورگییوا» مدیر ارشد این بانک روز 18 ژانویه (28 دی) در تاشکند برای تشدید تماس ها و تشخیص ابعاد جدید همکاری های متقابل و همچنین اجرایی عملی طرح ها و برنامه های اولویت دار در ازبکستان کمک کرد.

معاون بخش منطقه اروپا و آسیای مرکزی رئیس بانک جهانی نیز در این دیدار ضمن ابراز قدردانی از  پذیرایی ازبکستان بر همکاری بین این نهاد و تاشکند تاکید کرد.

وی آمادگی بانک جهانی را برای تعمیق همکاری های متقابل با ازبکستان با اهداف پشتیبانی از اصلاحات و تحولات در ازبکستان و همچنین تامین توسعه پایدار این کشور و تمام منطقه ابراز نمود.  در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و بانک جهانی بررسی شد.

طرفین برای اجرای به موقع طرح های سرمایه گذاری از جمله بر اساس تدوین «نقشه جاده» و افزایش مهارت کارکنان محلی توجه خاص مبذول داشتند.

هم اکنون ازبکستان با همکاری بانک جهانی 39 طرح به ارزش 4 میلیارد و 400 میلیون دلار در زمینههای مدرنیزه زیربناهای انرژی، حمل و نقل و معیشتی، به کار بردن فن آوری های کارآیی انرژی، توسعه مجتمع زراعی و صنعتی، اداره موثر از منابع آبی، تکامل روش آموزش و بهداشت اجرا می کند.

در حاضر همچنین برنامه ریزی شده در چارچوب برنامه های همکاری تا سال 2020 میلادی بیش از 20 طرح جدید اجرا شود.

تاشکند در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال 1995 میلادی برای اجرای طرح‌های در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های حمل و نقلی، اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون دلار وام اختصاص داده است.

بانک جهانی در ماه جولای سال 2016 میلادی نظریه جدید همکاری با ازبکستان برای سال‌های 2016 و 2020 میلادی‌ برای اجرایی 27 طرح اولویت‌دار به ارزش 4 میلیارد دلار به تصویب رساند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول