به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی ـ علمی فرهنگیان بسیجی، امروز در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
کاظم دلقندی دبیر کمیته علمی این جشنواره با بیان اینکه بیش از 3 هزار مقاله در مناطق و شهرستانهای مختلف سطح کشور به جشنواره ارسال شد، گفت: بیش از 1900 مقاله توسط خواهران فرهنگی نوشته شده بود و حدود 900 مقاله نیز توسط برادران فرهنگی نوشته شده بود.
وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی با 605 مقاله، مقام اول، استان کرمان، مقام دوم و استان کردستان مقام سوم را کسب کرد.
دلقندی افزود: آثار برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی ارسال شد و بیش از 70 داور، تعداد 276 مقاله را در 12 محور بررسی کردند و در نهایت به 36 مقاله رسیدیم و نفرات اول تا سوم در 12 محور انتخاب شدند.
در این مراسم که با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، رئیس بسیج فرهنگیان کشور و تعدادی از فرهنگیان بسیجی برگزار شد، از فاطمه طوسی مادر شهید دهقان امیری( شهید دهقان امیری در سن 20 سالگی در سوریه به شهادت رسید) تقدیر شد.
فاطمه طوسی در این مراسم گفت: بزرگترین افتخار من این است که به عنوان یک مادر فرهنگی که 27 سال سابقه در آموزش و پرورش دارم، قبل از اینکه سند تحول بنیادین را در بین دانشآموزان مدرسهام جاری کنم برای سه فرزندم جاری کردم و آموزششان دادم.
برگزیدگان چهاردهمین جشنواره
عنوان محور | نام و نام خانوادگی نویسنده مقاله | استان |
محور اول: آموزش و پرورش مسیر پیشرفت کشور، الزامات و چالشها |
زینت مهدیانی | خوزستان |
محور دوم: معلم و تربیت نسل طراز شهید حججی، الزامات و راهکارها |
مرضیه کیخا | سیستان و بلوچستان |
محور سوم: سبک زندگی خانواده و نقش تربیتی آن در پرورش نوجوانان دفاع مقدس |
زهرا برهانی کردیانی | هرمزگان |
محور چهارم: چگونگی فرآوری محتوای فرهنگ دفاع مقدس متناسب با درج در کتب درسی |
خاتون گرگانینژاد - سارا سلجوقی |
کرمان |
محور پنجم: نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان |
بهزاد ارجمندی قجور |
آذربایجان غربی |
محور ششم: موانع و راهکارهای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
حسن خناوردی فر
|
اردبیل |
محور هفتم: چشمانداز نظام تعلیم و تربیت پس از اجرایی شدن سند تحول بنیادین |
علی سیفی عارف |
قم |
محور هشتم: وظایف و مسئولیتهای آموزش و پرورش در تحقق تولید و اشتغال |
حامد ظفری |
چهارمحال و بختیاری |
محور نهم: نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء نظام تعلیم و تربیت |
عبدالرضا شیرکوند |
استان تهران |
محور دهم: چگونگی ایجاد عزم ملی برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و در اولویت قرار گرفتن آن |
رقیه خمسه |
قزوین |
محور یازدهم: «آموزش تفکر محور» در نظام تعلیم و تربیت کشور، چالشهاف راهبردها و راهکارها |
بابک سلمانی، سارا نوری، مهین سلیمانی |
آذربایجان غربی |
محور دوازدهم: راهکارهای نهادینهسازی فرهنگ و تفکر بسیجی در نظام تعلیم و تربیت کشور |
جعفر عموری |
خوزستان |
انتهای پیام/