اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان تهران:

شوراها قدرت خود را باور داشته باشند/ آموزش شوراها در اولویت قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه شوراها باید قدرت خود را باور داشته باشند، گفت: آموزش شوراها باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

شوراها قدرت خود را باور داشته باشند/ آموزش شوراها در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، الهام فخاری عصر امروز در نشست شورای اسلامی استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند در سالن نشست‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حضور مدیران اجرایی به خصوص برای پیگیری امور، لازم و پیش‌برنده موضوعات است.

وی با بیان اینکه باید به چند محور اساسی اشاره شود، افزود: یکی بحث فقدان سیاست‌های حمایتی و تشویقی زندگی روستایی ایرانی است؛ روستاهای استان تهران به دلیل نزدیکی با شهر تهران ماهیت زندگی روستایی دارند، اما کارکرد و فرآینده‌های زیستی ندارند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: خوشبختانه هنوز دماوند زیستگاه ‌و الگوی زندگی روستایی ایرانی را تجربه می‌کند و پیگیری می‌کنیم تا روستاها از طرح رسا برای توانمندی خود و احیای زندگی روستایی در ابعاد مختلف استفاده کنند.

فخاری با اشاره به اینکه باید از فرصت حضور الویری در ریاست شورای عالی استان‌ها و دیگر نمایندگان استان تهران در این شورا بهره کافی را ببریم، تصریح کرد: نقش استان‌ تهران نسبت به سایر استان‌های کشور متفاوت است.

وی در ادامه با دفاع از مسائل مطرح شده پیرامون شوراها در این نشست بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که امروز مدرک «پی.اچ.دی» نیز تضمینی برای سواد بیشتر و کارهای اثربخشی نیست.

رئیس شورای اسلامی استان تهران سخت کردن شرایط ورود به شوراها را مغایرت با قانون دانست و افزود: باید اجازه داد تا در جایی که مردم می‌توانند تشخیص دهند، نمایندگان خود را از بافت پیرامونشان انتخاب کنند؛ ناکارآمدی وجود دارد، اما نقش شوراهای فرادستی و تقویت آموزش‌ها بسیار حائر اهمیت است.

فخاری گفت: در کشور ما اساساً سواد و اطلاعات نسبت به قانون ضعیف است و خیلی از دور زدن‌ها ناشی از این است که سوادی نسبت به قانون نداریم و در امور برنامه‌ریزی و سیاست دچار اشتباه می‌شویم.

وی با بیان اینکه آموزش باعث می‌شود که شوراها هویت و اعتماد به نفس خود را داشته باشند، تصریح کرد: شوراها صدا و قدرت مردم هستند و کار درستی می‌کنند که از نهاهای حاکمیتی کشور مطالبه‌گری دارند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه شوراها باید قدرت خود را باور داشته باشند، بیان کرد: در دوره پنجم تلاش می‌کنیم که عزت نفس شوراها را بهینه برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنیم؛ امروز همه تلاش خود کرده‌ایم که نهایت استفاده را از ظرفیت‌های استان تهران داشته باشیم.

فخاری با تأکید بر اینکه باید دوباره جایگاه و وظایف شوراها تعریف شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از جایگاه و وظایف شوراها بی‌‌اطلاع هستند؛ همچنین مجاورت با تهران نباید باعث ایجاد تحمیل معضلات به دماوند شود، بلکه باید ظرفیت‌هایی همجواری با پایتخت ایجاد می‌کند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان تهران مصوب شده که رئیس شورای اسلامی شهرستان‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه حضور پیدا کنند، افزود: شوراها یکی از مردمی‌ترین بخش‌های حاکمیتی هستند که با عزت و پشت‌کار مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کنند، اما باید آموزش شوراها در اولویت قرار گیرد و برای ندانسته‌ها راه‌حل پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان تهران تصریح کرد: رسانه‌ها‌ باید ناظر بر عملکرد شوراها باشند تا مانع از به خطا رفتن آنها شوند؛ در مناطقی همچون دماوند قدرتمندانی هستند که ضوابط را نادیده می‌گیرند و منابع طبیعی را از هویت خود خارج می‌کنند که این نیازمند توجه رسانه‌ها، شوراها و نهادهای مردمی است که در گسترش فرهنگ عمومی با یکدیگر همراه شوند.

فخاری در خصوص حضور خبرنگاران در نشست‌های شوراها بیان کرد: حضور خبرنگاران در نشست شوراها به موافقت یا تصویب لازم ندارد و حضور آنها تنها نیازمند هماهنگی است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان دماوند بسیار پیگیر و عملکرد خوبی داشته است، افزود: بعضی از شوراهای فرادستی به هنوز کارکردهای خود را ندارند و خیلی از شوراها نیازمند آموزش توان‌افزایی هستند

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول