اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

۹۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر تجلیل شدند

دبیر اجرایی گردهمایی مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از تقدیر از ۹۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر درنشست مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خبر داد.

۹۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر تجلیل شدند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، فداحسین محمدی در گردهمایی مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: اساسنامه حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر سال 65 به تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسید و آخرین بار در سال 96 به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

وی افزود: در واقع هدف از این اساسنامه، تربیت، تهذیب، رشد و تعالی دانشجویان شاهد و ایثارگر و کمک عزت مندانه با حفظ کرامت انسانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در نهایت حمایت از این دانشجویان و ارتقای وضعیت تحصیلی، علمی و فرهنگی آن‌ها بود تا زمینه‌سازی برای پرورش مدیران متعهد در آینده صورت گیرد.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از تحصیل 66 هزار و 772 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: 33 هزار و 744 نفر از این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و مابقی در دانشگاه‌های غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه گزارشی از تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور ارائه داد و گفت: به طور کلی تعداد 66 هزار و 772 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که 33 هزار و 744 نفر آن‌ها در دانشگاه‌های دولتی، 11 هزار و 600 نفر آن‌ها در دانشگاه پیام نور، 5 هزار و 486 نفر این دانشجویان در موسسات آموزش عالی و 15 هزار و 942 نفر آن‌ها در دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشغول تحصیل هستند.

به گفته مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور 4 هزار و 119 نفر آن‌ها در علوم پایه، 13 هزار و 803 نفر در علوم انسانی، 12 هزار و 32 نفر در رشته‌های فنی مهندسی، 2 هزار و 196 نفر در رشته‌های کشاورزی و مابقی دانشجویان در رشته‌های هنر تحصیل می‌کنند.

محمدی افزود: از تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور تعداد 34 هزار و 94 نفر آن‌ها در دوره کارشناسی، 11 هزار و 6 نفر در دوره کارشناسی ارشد و 3 هزار و 700 نفر نیز در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه گفت: از بین دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها 150 نفر جانباز بالای 50 درصد، 83 نفر آن‌ها دانشجوی آزاده و 380 نفر جانباز کمتر از 50 درصد، 326 نفر رزمنده، 2 هزار و 242 نفر فرزندان شهید، 3 هزار و 763 نفر فرزندان جانباز بالای 50 درصد، 4 هزار و 597 نفر فرزندان آزاده و 15 هزار و 598 نفر نیز فرزندان جانباز بالای 25 درصد هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول