اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

در راستای شکایت سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفت

ابطال مصوبه مصرف منابع سازمان مدیریت بحران خارج از محل تعیین شده قانونی

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه اختصاص بخشی از منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور خارج از محل تعیین شده را مغایر قانون تشخیص داد.

ابطال مصوبه مصرف منابع سازمان مدیریت بحران خارج از محل تعیین شده قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، اولین دستور جلسه نشست 26 تیر ماه هیأت عمومی، درخواست ابطال مصوبه هیأت دولت در خصوص تأمین اعتبار احداث و تکمیل خدمات زیر بنایی پروژهای مسکن مهر از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور بود که از سوی سازمان بازرسی کل کشور مورد شکایت قرار گرفته بود.

پس از توضیحات نمایندگان هیأت دولت، وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به بحث و بررسی در این مورد پرداخت و در نهایت با استناد به ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران، این مصوبه را غیرقانونی تشخیص داد و آن را ابطال کرد.

آخرین دستور جلسه نشست 26 تیر 97 هیأت عمومی، شکایت یک شهروند از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با خواسته ابطال بند «هـ» تبصره 7 مربوط به شرایط پذیرش دستیار در دفترچه چهل و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار بود.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در مورد این مقرره با توجه به اینکه بند «ه» تبصره 7 ذیل بند «و» از قسمت 1-1 بخش یک شیوه‌نامه اجرایی آزمون چهل و سومین دوره پذیرش دستیار رشته های تخصصی پزشکی در سال 96-95 با بند 6/4 ماده 4 مقررات دوره دستیاری مصوب چهل و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی منطبق است و در فرض ابطالِ بند مورد شکایت، به علت بقاء مصوبه اصلی، فاقد اثر اجرایی است و اینکه بند مورد شکایت مستقلاً و رأساً واجد قاعده آمره و عام الشمول نیست، لذا با توجه به مراتب و به استناد رویه قضایی هیات عمومی و بند 7  ذیل ماده 84 آیین دادرسی مدنی ، موضوع شکایت را قابل طرح در هیأت عمومی ندانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول