اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از کاروان زیر سایه خورشید گزارش می‌دهد

زیارت از راه دور؛ هدیه خادمان رضوی به مردم گیلان

کاروان زیر سایه خورشید باهدف زیارت از راه دور و نهادینه کردن معارف و سیره امام رضا (ع) به مدت 9 روز وارد گیلان شد.

زیارت از راه دور؛ هدیه خادمان رضوی به مردم گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دهه کرامت از اول ماه ذیالقعده با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز و با فرارسیدن میلاد حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به پایان می‌رسد و در این دهه که مزین به دهه کرامت است، برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و عقیدتی بسیار متنوعی در کل کشور برگزار می‌شود.

از مجموعه اقدامات و عملیات بزرگ فرهنگی در کشور در دهه کرامت که زبان زد عام و خاص بوده و بیش از 10 سال است در کشور رقم می‌خورد، حضور کاروانی متشکل از خادمان امام هشتم در خارج و سراسر کشور است که توجه همگان را به خود همراه کرده و خیل عظیمی از دلدادگان به عصمت و طهارت(ع) را با خود همراه کرده است.

حرکت عظیم مردمی و فرهنگی در کشور به نام «زیر سایه خورشید» از سوی تولیت حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) در کشور چند سالی می‌شود که شروع به کارکرده و در راستای آن جشن‌های مردمی مفصل و اثرگذاری با رویکرد ترویج سیره عملی امام رضا علیه اسلام و نهادینه شدن معرفت رضوی در کشور برگزار می‌شود.

جشن‌های زیر سایه خورشید امسال در 15 کشور جهان و بیش از 1500 نقطه داخل کشور برگزار می‌شود و هدف اصلی از حضور خادمان امام هشتم در این رویداد بزرگ بین‌المللی فرهنگی زیارت از راه دور حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) است.

مسؤول کاروان خادمان امام هشتم مستقر در گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سلسله جشن‌های زیر سایه خورشید در کشور به‌ صورت کاملاً مردمی برگزار می‌شود، اظهار کرد: مردمی برگزار شدن جشن‌های زیر سایه خورشید موجب شده تا همه دلدادگان به اهل‌بیت سلام‌الله علیها و خاصه حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام) دست‌ به‌ دست هم دهند و جمعی متشکل از 30 هزار نفر را در سطح کشور تشکیل داده تا جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی با قوت هرچه‌ تمام‌تر در کشور برگزار شود.

احمد کریمی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ زیارت از راه دور یکی از اهداف حضور خادمان رضوی در شهرهای کشور است، افزود: در این ایام که همه ملت‌های اسلامی در حال جشن و سرور هستند و آرزویشان قرار گرفتن در کنار مضجع شریف حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام) است و به هر دلیل امکان حضور برایشان فراهم نیست تا به پابوس این امام همام برسند، خادمان امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان سفیران حضرت در شهرهای ایران حاضر شده و فضای شهرها را رضوی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند فرهنگ ناب اسلام ازجمله سیره عملی ائمه معصومین علیه اسلام است گفت: ترویج سبک زندگی دینی ـ رضوی از دیگر اهدافی است که خادمان علی ابن موسی‌الرضا (ع) با حضور خود در شهرهای استانی گیلان دنبال می‌کنند و در تلاش هستند تا معارف و سیره ناب اسلام و امام رضا علیه‌السلام را در استان سرسبز گیلان بازگو کنند.

این کاروان از روز گذشته متشکل از یک گروه 10 نفرِ وارد استان گیلان شده و ابتدا با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و مزار شهدای رشت عملیات فرهنگی خود را در استان به مدت 9 روز آغاز کرده است.

ترویج زیارت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) از راه دور ازجمله اهدافی است که سفیران امام هشتم از طوس خود را به رشت رسانده‌اند و قرار است دل‌های متلاطم و پر از عشق به امام مهربانی‌ها را با حضور خادمان امام رضا علیه‌السلام روانه مشهدش کنند.

کاروان خادمان امام هشتم در یازدهمین سال برگزاری ویژه‌برنامه زیر سایه خورشید با شعار «هرچه دارم از تودارم» عملیات بزرگ فرهنگی را در کشور رقم‌زده‌اند و سرکشی از مستضعفان، تکریم و دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور در بیمارستان‌ها، مراکز نگه‌داری ایتام و فقرا، زندان‌ها، دیدار با کشاورزان و سایر برنامه‌ها از عمده فعالیت آن‌ها در گیلان خواهد بود.

به گزارش فارس، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی کاروان مستقر خادمان امام رضا علیه‌السلام، این کاروان در طول مدت حدوداً 10 روزه به همه شهرستان‌های استان گیلان حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول