اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

آغاز عملیات اطفاء حریق هورالعظیم/ مشکلات تنفسی ناشی از دود آلوده برای مرزنشینان

مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان خوزستان از آغاز عملیات اطفاء حریق تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: از طریق ۲ فروند بالگرد آب‌پاشی تالاب در حال انجام است و پیش‌بینی می شود تا فردا اطفا و لکه‌گیری به اتمام برسد.

آغاز عملیات اطفاء حریق هورالعظیم/ مشکلات تنفسی ناشی از دود آلوده برای مرزنشینان

کیومرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با اطفای حریق تالاب هورالعظیم، گفت: حدود 10 روز است که قسمت عراقی این تالاب که دو سوم مسافت هورالعظیم را دربرمی‌گیرد دچار ‌آتش‌سوزی گسترده‌ای شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه کشور عراق توجهی به محیط زیست در گذشته نداشته و اکنون نیز وضعیت ناپایداری را دارد و بسیاری از کشورهای شمالی آن مانند ترکیه اقدام به سدسازی کرده و در نتیجه حق آبرسانی به دجله و فرات داده نشده و این تالاب در حال خشک شدن است.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران  استان خوزستان گفت: در قسمت‌هایی که نزدیک با ایران بود بر اساس سیاست استانداری و مدیریت بحران آب‌گیری را انجام داده‌ایم به طوری که اکنون 80 درصد آن انجام شده و در برخی از قسمت‌های این تالاب در کشور عمق دو تا سه متری آب را هم شاهد هستیم و اکنون مرطوب است.

حاجی‌زاده گفت: زمانی که در دفعات گذشته آتش به این منطقه رسیده به دلیل مرطوب بودن محدوده ایرانی این تالاب آتش خاموش شده است.

وی تصریح کرد: در کشور عراق بروکراسی و نامه‌نگاری بسیار مشکل‌داری در عراق حاکم است و این کشور اکنون نظم و ثبات لازم را ندارد به همین دلیل از روزهای ابتدایی این آتش‌سوزی با نماینده وزارت خارجه، نماینده کنسول‌گری ایران در عراق و نمایندگان نظامی، استانداری، مدیریت بحران به شدت پیگیر موضوع شدیم و از دو شب گذشته مجوز ورود برای اطفا را صادر کرده‌ایم.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران  استان خوزستان گفت: شب گذشته شناسایی موقعیت این تالاب از طریق بالگرد انجام شد و تا امروز اطفا ادامه داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا فردا اطفای تالاب انجام شود. 

حاجی‌زاده بیان داشت: لکه گیری هم پس از آن انجام خواهد شد چرا که نی‌ها به خودی خود مستعد آتش‌سوزی هستند و به همین دلیل باید لکه‌گیری دقیقی در این منطقه انجام شود.

وی در مورد خطرات ناشی از این آتش‌سوزی برای منطقه خوزستان، گفت: دودی که متصاعد می‌شود آلوده بوده و مشکلاتی را برای بسیاری از مردم ساکن در هویزه، سوسنگرد و حتی اهواز ایجاد کرده است.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران  استان خوزستان گفت: به طوری که مشکلات تنفسی در ساکنان این منطقه شدت یافته و افرادی هم که بیماری زمینه‌ای داشتند به خصوص ساکنان مرزنشین دچار ناراحتی‌هایی شده‌اند و هر بار که جهت باد جنوب به شمال می‌شده این آلودگی به سمت کشور سرازیر شده است.

حاجی‌زاده گفت: عملیات اطفا از طریق بالگرد و به صورت آب‌پاشی در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول