اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با افزایش تنش‌ها در جبهه شمالی و جنوبی ارائه شد

طرح 8 میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای تقویت پدافند موشکی و جبهه داخلی

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی طرحی هشت میلیارد دلاری برای تقویت سامانه‌های پدافندی و مقابله با آنچه خطر موشکی ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه می‌نامند، ارائه دادند.

طرح 8 میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای تقویت پدافند موشکی و جبهه داخلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تنش‌ها در جبهه‌های شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی، مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به فکر تقویت توان پدافند موشکی خود افتاده‌اند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحرونوت» با ادعای اینکه ایران به فکر انجام حمله موشکی ترکیبی و چندجانبه به رژیم صهیونیستی است، امروز سه‌شنبه گزارش داد که مقامات ارشد این رژیم طرحی کم‌سابقه برای تقویت سامانه‌های پدافندی ارائه داده‌اند.

این طرح که شامل تقویت صددرصدی سامانه‌های پدافند موشکی رژیم صهیونیستی طی یک دهه آینده است، بیش از 30 میلیارد شِکِل (8 میلیارد دلار) هزینه درپی خواهد داشت.

احتمال می‌رود این طرح دَه ساله از 2019 آغاز و تا پایان 2028 به طول بینجامد. درپی این طرح، حجم زیادی از منابع مالی برای نصب سامانه‌های پیچیده و پیشرفته پدافند موشکی جهت پوشش تمام مناطق فلسطین اشغالی به ارتش رژیم صهیونیستی اختصاص داده می‌شود.

یدیعوت آحرونوت گزارش داد که جزئیات این طرح طی ماه‌های اخیر در جلسانت محرمانه بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ، «موشه کهلون» وزیر اقتصاد و رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به بحث و بررسی گذاشته شده است.

 

این در حالی است که روز گذشته درپی گزارش ورود یک فروند راکت به حریم هوایی جولان اشغالی، سامانه پدافندی «فلاخن داوود» برای اولین بار فعال شد اما موشک رهگیری‌کننده‌ای که شلیک کرد، به هدف نخورده و خطا رفت.

صبح روز گذشته (دوشنبه) آژیرهای خطر در جولان اشغالی به صدا درآمده و گفته شد که چند شیء پرنده (از جمله پهپاد و راکت) وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده است. (جزئیات بیشتر)

طی چند ماه اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

ارتش سوریه از ابتدای تیر ماه با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی خواهد بود.

پیش از این «صور گلدمن» فرمانده تیپ زرهی 401 ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به طرح تل‌آویو برای آغاز تجاوز زمینی به جنوب سوریه، توضیح داد نظامیان این رژیم حداقل به مسافت 3 کیلومتر و برای اشغال استان «قنیطره» در این کشور پیشروی خواهند کرد (جزئیات بیشتر).

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود که ارتش و نیروهای مقاومت سوریه اکنون فقط چهار کیلومتر تا مرزهای جولان اشغالی فاصله دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول