اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

بی‌اطلاعی صندوق بازنشستگی از بکارگیری بازنشستگان در ادارات دولتی

در حالی قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس اصلاح و تصویب شد که به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی صندوق بازنشستگی، آماری از وضعیت بکارگیری مجدد بازنشستگان در این صندوق وجود ندارد.

بی‌اطلاعی صندوق بازنشستگی از بکارگیری بازنشستگان در ادارات دولتی

بهروز انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در مورد تصویب قانون عدم بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و آمارهایی در این زمینه، گفت: از لحاظ قانونی افراد شاغل زمانی که بازنشسته می‌شوند مجوزی از سوی هیأت دولت به صندوق بازنشستگی کشور ابلاغ می‌شود که از طریق این مجوز «یک ساله» حقوق بازنشستگی را برای این افراد برقرار می‌کنیم.

وی ادامه داد: به محض ارسال این مجوز از سوی هیأت وزیران، حقوق بازنشستگان وصل و حقوق قبلی آنها به دلیل اینکه دیگر غیرقانونی است قطع می‌شود. 

انتظاری گفت: اما اینکه بدانیم پس از برقراری حقوق بازنشستگی، این افراد مجدداً در کدام یک از دستگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند را بی‌اطلاع هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برخی از این بازنشستگان از وزارتخانه‌های مختلفی بازنشسته می‌شوند به عنوان مثال فردی از وزارت امور خارجه بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی آن برقرار می‌شود اما دیگر اطلاعی از آن نداریم که پس از آن در وزارت امور خارجه در کدام رده و جایگاه به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: از طرفی هم ممکن است افراد بازنشسته در وزارتخانه و سازمان‌های اصلی مجدد برنگردند بلکه به شرکت‌های زیرمجموعه آنها فرستاده شوند چرا که الزامی در این کار نیست به همین دلیل اطلاع دقیقی از به کارگیری مجدد این افراد در ادارات و وزارتخانه‌ها نداریم و شاید زمان آن رسیده که نسبت به این موضوع و جمع‌آوری اطلاعات آن اقدام کنیم.

انتظاری گفت: تا این لحظه یک میلیون و 371 هزار و 124 نفر بازنشسته در صندوق بازنشستگی وجود دارد که از این تعداد 69 درصد مرد و 31 درصد زن هستند.

وی افزود: بیشتر بازنشستگان در استان تهران ساکن بوده که جمعیت 300ه زار و 852 نفر را شامل می‌شود به عبارتی 26.56 درصد جمعیت بازنشستگان تهرانی هستند.کمترین تعداد بازنشسته نیز در استان ایلام با جمعیت 10 هزار و 323 نفر وجود دارد که 0.41 درصد را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیشترین جامعه حقوق‌بگیر در وزارت آموزش و پرورش با جمعیت 802 هزار و 846 نفر بوده که در واقع 56.55 درصد این جامعه هدف را شامل می‌شود.

انتظاری در مورد میزان تحصیلات بازنشستگان نیز گفت: در مقطع دکترا به بالا 18 هزار و 54 نفر، در مقطع فوق‌لیسانس 41 هزار و 391 نفر در مقطع کارشناسی 315 هزار و 346 نفر، در سطح فوق‌دیپلم 250 هزار و 245 نفر و در سطح دیپلم 389 هزار و 168 نفر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز در مجلس،قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان اصلاح شد که طی آن، دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی محدود شد.

به همین دلیل،این افراد نمی توانند دیگر در پست هایی مانند معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول