اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مفاد تفاهم‌نامه همکاری صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام شد

مفاد تفاهم‌نامه حمایت از کارگاه‌های مهارت‌محور و تولیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که ظهر امروز با صندوق رفاه دانشجویان به امضا رسید، اعلام شد.

مفاد تفاهم‌نامه همکاری صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام شد

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری حمایت از کارگاه‌های مهارت‌محور بین صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید، این تفاهم‌نامه به امضای ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسید.

در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است نظر به ضرورت آماده‌سازی دانشجویان در طول تحصیل برای آشنایی و کسب مهارت در مشاغل پایدار، تفاهم‌نامه‌ای بر اساس شیوه‌نامه اجرایی حمایت از کارگاه‌های مهارت‌محور و تولیدی مصوب کمیسیون دائمی هیأت امنای صندوق جهت حمایت از کارگاه‌های مهارت‌محور و تولیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد می‌شود.

بر اساس متن این تفاهم‌نامه مدت زمان ارائه خدمات به این کارگاه‌ها از اول مرداد سال جاری لغایت 31 تیرماه سال آینده و به مدت یک سال است.

کارگاه‌هایی که دارای مجوز راه‌اندازی و فعالیت از هیأت رئیسه و طرح توجیهی کسب و کار دانشگاه باشند و افراد فعال در آن دانشجو باشند، مشمول دریافت تسهیلات هستند.

بر اساس بخش دیگری از مفاد این تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات به دانشگاه در دو مرحله انجام می‌شود که 50 درصد این تسهیلات مالی در زمان راه‌اندازی کارگاه و شروع فعالیت آن و 50 درصد بر اساس گزارشات ارزیابی گروه ناظر که از سوی صندوق رفاه دانشجویان تعیین شده و بعد از مشاهده پیشرفت 50 درصدی فعالیت کارگاه پرداخت خواهد شد.

بخش تسهیلات پرداختی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مجموع 30 میلیارد ریال برآورد شده است و در صورت تأمین منابع مالی موردنیاز با پیشنهاد شورای حمایت و تأیید رئیس صندوق رفاه دانشجویان سقف تسهیلات پرداختی تا 50 میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود.

در بخش دیگری از مفاد این تفاهم‌نامه آمده است میزان تسهیلات پرداختی بابت هر کارگاه تا سقف یک میلیارد ریال و به ازای هر دانشجوی فعال در کارگاه تا سقف 100 میلیون ریال است. ضمن اینکه امکان مشارکت مالی با کارگاه‌ها در طرح‌های دارای توجیه اقتصادی وجود دارد.

بر اساس متن تفاهم‌نامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای موظف است نسبت به اعلام اسامی دانشجویان فعال در کارگاه به صندوق رفاه دانشجویان در زمان عقد قرارداد اقدامات لازم را انجام داده و بر چگونگی فعالیت کارگاه ایجادشده و ارائه گزارشات پیشرفت کار در بازه‌های تعیین شده در قرارداد نظارت کنند. ضمن اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای موظف است سامانه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص جزئیات فعالیت کارگاه‌ها را راه‌اندازی کرده و از دانشگاه‌ها و اولویت‌بندی تولید برمبنای نیاز حوزه آموزش عالی نیازسنجی لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول