اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نماینده کشور بحرین در همایش بین‌المللی حقوق بشر اسلامی:

در غیاب مدعیان حقوق بشر «انسانیت» در بحرین در معرض خطر است

نماینده کشور بحرین گفت: ما در شرایط بسیار خطرناکی به سر می‌بریم،‌ اوضاعی که در آن سخن از اسلام و غیر اسلام نیست؛ بلکه انسانیت در خطر است و آیا مردم بحرین به عنوان مسلمان حق زندگی ندارند و بشر محسوب نمی‌شوند؟

در غیاب مدعیان حقوق بشر «انسانیت» در بحرین در معرض خطر است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،  سومین همایش بین‌المللی حقوق بشر اسلامی همزمان با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به همت موسسه صیانت از حقوق زنان در سالن جلسات ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد.

در این جلسه مهمانانی از چند کشور جهان حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند. 

شیخ عبدالله صالح از مبارزان بحرینی در این همایش گفت: ما در شرایط بسیار خطرناکی به سر می‌بریم،‌ اوضاعی که در آن سخن از اسلام و غیر اسلام نیست؛ بلکه انسانیت در خطر است و آیا مردم بحرین به عنوان مسلمان حق زندگی ندارند و بشر محسوب نمی‌شوند؟ 

وی افزود: در کشورهایی همچون یمن، عراق، سوریه و بحرین حقوق  انسانی رعایت نمی‌شود و سفارتخانه‌های بیگانه برای سرکوب مردم تلاش می‌کنند. 

عبدالله صالح به حضور چندین هزار زندانی سیاسی در یبحرین اشاره کرد و گفت: اخراج 20 هزار بحرینی از کار و شهادت 200 هزار بحرینی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد با وجود قتل و کشتار سازمان‌های حقوق بشری عملا هیچ اقدام مفیدی برای بشریت انجام نمی‌دهند. 

هانیه ترکیان مدیر موسسه منجی منتظر در کشور ایتالیا در ادامه این همایش اظهار کرد: مردم امروز تشنه عدالت هستند و این امر مسلمان و غیرمسلمان ندارد و عدالت تنها با پیاده‌ شدن تعالیم ناب اسلام تحقق پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: در کشور ایتالیا با وجود اسلام هراسی بسیاری از مردم طرفدار مردم مسلمان یمن، فلسطین و سوریه هستند چون می‌بینند اصول عدالت در این کشورها زیرا پا گذاشته شده است و ایران در این میان تنها کشوری است که به طرفداری از مظلومان اقدام می‌کند. 

شعیب محمد از اعضای گروه اسلامی نیجریه و از شاگردان شیخ زکزاکی از کشور نیجریه در این همایش عنوان کرد: سخنرانی‌هایی که برای انسانیت برگزار می‌‌شود خوب است اما نتیجه آن چیست؟ ملاحظه می‌کنیم که در کشورهای آفریقایی افرادی که دم از حقوق بشر می‌زنند و تضییع آن را می‌بینند هیچ واکنشی نسبت به این مساله نشان نمی‌دهند. 

وی افزود: قتل و غارت زنان و کودکان و مردم غیرمسلح همواره در برخی کشورهای آفریقایی اتفاق می‌افتد اما سازمان‌های حقوق بشری در میانه این اتفاقات کجا هستند؟ 

شعیب محمد ادامه داد: چند سال پیش در کشور نیجریه در دو شبانه‌روز بسیاری از مسلمانان قتل عام شدند و تعدادی هم که دستگیر شدند در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شوند که نمونه آن شیخ مجاهد زکزاکی است که با وجود بیماری اقدام مناسبی برای نگهداری از وی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین ما در جهان تنها صدای خوشی از حقوق بشر می‌شنویم اما اجرای آن را نمی‌بینیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول