اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حسینی در گفت‌وگو با فارس:

نباید مطالبات صنفی دانشجویی رنگ و بوی سیاسی پیدا کند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به وضعیت سخت معیشتی فعلی گفت: نباید مطالبات صنفی دانشجویی رنگ و بوی سیاسی پیدا کند.

 نباید مطالبات صنفی دانشجویی رنگ و بوی سیاسی پیدا کند

سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مشکلات معیشتی فعلی جامعه بر دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی گفت: جامعه ما در حال حاضر با مشکلات معیشتی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و به طور طبیعی دانشگاهیان باید در اول ترم مشکلاتی مانند هزینه‌های مترتب را تحمل کنند. لذا تمام مسئولین دانشگاهی باید سعی و تلاش خود را برای به حداقل رساندن مشکلات به کار ببندند.

وی با اشاره به احتمال سوءاستفاده عده‌ای از وضعیت فعلی در دانشگاه‌ها افزود: دانشجویان ایران اسلامی باید مراقبت لازم را داشته باشند و بدانند که عده‌ای به دنبال بهره‌برداری از این وضعیت هستند تا اهداف سیاسی خود را محقق کنند؛ این در حالی است که کار آنها به نام مطالبات صنفی صورت می‌گیرد. اما نباید دانشجویان اجازه این سوءاستفاده را داده تا منجر به دامن زدن به تنش‌ها و درگیری‌ها شوند.

حسینی با بیان اینکه برخی برنامه‌ها می‌تواند شرایط و وضعیت دانشگاه‌ها را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ایجابی فراوانی در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها می‌تواند برای عبور از مشکلات فعلی در دستور کار قرار گیرد. 

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: ابتدای سال تحصیلی دانشگاهی با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود که می‌تواند بهترین عامل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برون رفت از مشکلات فعلی باشد. ضمن اینکه با این کار دانشجویان هم با دوران دفاع مقدس آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره نقش اساتید دانشگاهی در وضعیت فعلی افزود:‌ اساتید متعهد و انقلابی در مقطع فعلی وظایف بزرگی بر عهده دارند و می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند. ضمن اینکه باید در محیط دانشگاه و جامعه برای برون رفت از وضعیت فعلی از ظرفیت اساتید انقلابی باید استفاده بیشتری شود. همچنین دولت هم باید از پتانسیل این افراد متخصص و متعهد که دیدگاه‌های روشنی دارند استفاده کرده و اقبال بیشتری نسبت به این موضوع نشان دهد و نباید اینگونه تصور کند که به تنهایی می‌تواند تمامی مشکلات را از سر راه خود بردارد.

حسینی تصریح کرد:‌ اگر مسئولین و مدیران در زمینه‌های مختلف کوتاهی وکم کاری می‌کنند اساتید دانشگاهی می‌توانند با مطالبه جدی تلاش بیشتر، آنها را ترغیب به رفع معضلات جامعه کنند.

وی در پایان افزود: برخی رسانه‌ها در مسائل اخیر حرکت خوبی را در زمینه افشای برخی مسائل انجام داده‌اند و باعث شدند دولتمردان مجبور شوند برخی موارد را علنی و شفاف توضیح دهند. البته همین حرکت می‌تواند عامل بزرگ و بازدارنده‌ای برای مبارزه با فساد باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول