اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید نماینده حماس در بیروت بر ایجاد راهبرد مشترک برای مقابله با معامله قرن

در دیدار هیأتی از حزب ملی-اجتماعی سوریه با نماینده حماس در لبنان درباره آخرین تحولات فلسطین از جمله موضوع آوارگان و «معامله قرن» صحبت شد.

تأکید نماینده حماس در بیروت بر ایجاد راهبرد مشترک برای مقابله با معامله قرن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از حزب ملی-اجتماعی سوریه در لبنان با «احمد عبدالهادی» مسئول سیاسی حماس در بیروت دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، در دیدار مذکور درباره آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه میان طرفین صحبت شد و عبدالهادی توضیح مفصلی در خصوص «معامله قرن» داد؛ طرحی که بنا به تمامی اطلاعات، حقوق ملی ملت فلسطین و در مقدمه آنها قدس و حق بازگشت را نادیده می‌گیرد.

وی بار دیگر تأکید کرد جنبش حماس با تمامی ابزارها و راه‌های ممکن با این طرح مقابله خواهد کرد و در راستای کار مشترک فلسطینی و ایجاد یک راهبرد کامل برای مقابله با معامله قرن تلاش می‌کند.

عبدالهادی بر اصرار آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمینشان تأکید کرد و گفت «آنروا» (آژانس کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) شاهدی انسانی و سیاسی بر مصیبت این آوارگان از سال 1948 تا کنون است.

معامله قرن ، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی ـ اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول