اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده جهاد اسلامی در لبنان:

معادله آتش‌بس در مقابل ارائه امکانات به نفع ملت فلسطین و آرمانش نیست

نماینده جهاد اسلامی در لبنان ضمن مخالفت با‌ آتش‌بس مقابل غذا و کم شدن از رنج مردم غزه، تأکید کرد تلاش دشمن صهیونیستی برای تحمیل آتش‌بس طولانی‌مدت شکست خواهد خورد.

معادله آتش‌بس در مقابل ارائه امکانات به نفع ملت فلسطین و آرمانش نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احسان عطایا» نماینده جهاد اسلامی در لبنان اعلام کرد تلاش دشمن صهیونیستی برای تحمیل آتش‌بس طولانی‌مدت در مقابل کم کردن از رنج ساکنان غزه شکست خواهد خورد همان‌گونه که تلاش‌ها برای تسویه قضیه فلسطین، اجرایی کردن معامله قرن، خط زدن حق بازگشت آوارگان، لغو کمک‌های مالی «آنروا» (آژانس کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) و نیز یهودی کردن قدس به جایی نمی‌رسد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «القدس»، عطایا تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم مسأله فلسطین به مسأله مذاکره پیرامون غذا یا کم شدن از رنج‌ها در مقابل آتش‌بس تبدیل شود.

وی درباره موضع جهاد اسلامی پیرامون مذاکرات گروه‌های فلسطینی در قاهره گفت: موضع ما واضح است، با آتش‌بس طولانی‌مدت موافقت نخواهیم کرد؛ به دشمنی که به ما تجاوز می‌کند امنیت و آرامش هدیه نمی‌دهیم. معادله آتش‌بس در مقابل کم شدن از رنج غزه به نفع ملت فلسطین و آرمانش نیست.

عطایا تأکید کرد به بمباران، ترور و تخریب زیرساخت‌ها باید با اقدامات مشابه پاسخ داد.

این عضو جهاد اسلامی افزود مقاومت فلسطین برای تمامی گزینه‌ها آماده است و دشمن صهیونیستی اکنون در بن‌بستی قرار دارد که این رژیم را به سمت گزینه‌های سخت سوق می‌دهد.

قاهره طی چند هفته  اخیر میزبان هیأت‌های فتح و حماس بود تا پیشنهاد مصر در رابطه با پرونده آشتی ملی فلسطینیان ، پایان دادن به دودستگی‌ها و آتش‌بس در نوار غزه مورد بررسی قرار گیرد.

گفته می‌شود این آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی پنج تا هفت ساله خواهد بود و رایزنی‌ها درباره آن هنوز ادامه دارد. سه‌شنبه (دیروز) نیز هیأت دیگری از حماس در همین رابطه راهی قاهره شد.

روزنامه «الحیاه» امروز (چهارشنبه) مدعی شد توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی بیشتر از هر زمان دیگری «نزدیک» شده است.

این روزنامه عربستانی به نقل از کسانی که آنها را منابع فلسطینی آگاه خواند، نوشت توافق مذکور شامل توقف کامل تیراندازی‌ها، بادبادک‌های آتشین و امثال آن است و در مقابل، محاصره غزه کاملا پایان می‌یابد و طرح‌های انسانی در این منطقه اجرایی می‌شود.

الحیاة همچنین نوشت مصر با درخواست حماس برای امضای توافق آتش‌بس با حضور چهار گروه اصلی فلسطینی دیگر  یعنی «جهاد اسلامی، جبهه دموکراتیک و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و فتح» موافقت کرده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول