اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی :

تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال در کشور به 1000 دفتر می رسد

رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: هم اکنون ۴۸۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال است و برنامه داریم تعداد این دفاتر تا پایان امسال به 1000 دفتر افزایش دهیم.

تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال در کشور به  1000 دفتر می رسد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: هم اکنون ۴۸۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال است و برنامه داریم تعداد این دفاتر تا پایان امسال به هزار عدد افزایش دهیم.

 دشتی اردکانی تصریح کرد: دفاتر بر اساس جمعیت هر شهر و تعداد پرونده‌های موجود در هر حوزه‌ی قضایی اضافه می‌شود، در گلستان هم برنامه ریزی داریم تعداد دفاتر را از ۸ دفتر به ۵۱ عدد افزایش دهیم.

به گفته وی، با راه اندازی دفاتر جدید خدمات الکترونیک قضایی برای دست کم ۴ هزار نفر در کشور شغل ایجاد خواهد شد.

وی از افزایش خدمات ارائه شده در این دفاتر هم در اینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۲۸ خدمت مانند ثبت دادخواست، واخواهی و ثبت نام ثنا در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود و به زودی حدود ۴۰ خدمت دیگر هم به این خدمات اضافه خواهد شد.

دشتی اردکانی دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات قضایی، کاهش رفت و آمد به محاکم و فراهم شدن بستر ارائه بخشی از خدمات قضایی به صورت اینترنتی از اهداف راه اندازی این دفاتر است.

وی افزود: در تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی ره کشور منعقد کرده‌ایم از این پس بخشی از خدمات ارائه شده در این دفاتر برای مددجویان این نهاد حمایتی رایگان می‌شود.

رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با تاکید بر نظارت جدی بر فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: در برخورد با متخلفین تعارف نداریم و امسال مجوز سه دفتر که مر تکب تخلف شده بودند تعلیق شد.

دشتی اردکانی افزود: اگر مردم از خدمات ارائه شده در این دفاتر شکایت داشته باشند در تهران به اداره کل خدمات الکترونیک قضایی و در استان‌ها هم به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری‌ها مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گلستان را از استان‌های پیشرو در راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت ثنا برشمرد و گفت: از این پس طرح‌های ابتکاری و پایلوت کشور برای دفاتر خدمات الکترونیک در گلستان اجرا خواهد شد.

 هیأت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور برای بازرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به گرگان سفر کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول