اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فارس گزارش می‌دهد

خداحافظی «فرشته نگهبان» با تالار وحدت

تندیس «فرشته نگهبان» که از تیرماه در تالار وحدت به نمایش در آمده بود، به دلیل تعمیرات تالار یک هفته زودتر از موعد مقرر با این مجموعه خداحافظی کرد.

خداحافظی «فرشته نگهبان» با تالار وحدت

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، تندیس «فرشته نگهبان» یادمان آتش‌نشانان فداکار و حماسه‌سازان پلاسکو است که در فواصل زمانی مختلف در مکان‌های فرهنگی نزدیک به این ساختمان به نمایش گذاشته شد. این تندیس ۳ متری توسط مریم کی‌بخت طراحی و از سوی هما ساداتیان و گروه تصویرگران هنر «موگه» اجرا شده است. 

«موگه» از سال ۹۳ با هدف زنده نگه داشتن یاد آتش‌نشان فداکار شهید امید عباسی پویشی در حمایت از آتش‌نشانان راه‌اندازی کرده است. عباس حبیبی مدیراین گروه به خبرنگار فارس گفت: هدف از ساخت این تندیس یادآوری حماسه آتش‌نشانان و ترویج فرهنگ ایثار و است و در گام نخست در پاساژ چارسو به نمایش درآمد. تئاتر شهر دومین میزبان «فرشته نگهبان» و سومین مقصد این تندیس، تالار وحدت بود.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آقای صفی‌پور مدیر بنیاد رودکی امضا کردیم، مقرر شد «فرشته نگهبان» تا پایان مردادماه در تالار وحدت بماند، اما هفته گذشته با بنده تماس گرفته و تأکید شد نسبت به جابه‌جایی مجسمه اقدام کنم. بنابراین روز  چهارشنبه ۲۴ مرداد و یک هفته زودتر از موعد تعیین‌شده، «فرشته نگهبان» با تالار وحدت خداحافظی کرد؛ در حالی که دقیقاً همان روز قرار بود مراسمی با موضوع ایثار برگزار شود.

حبیبی تأکید کرد نسبت به این اقدام گلایه کرده اما پاسخی از سوی مدیریت نشنیده است.

علیرضا پولاد، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: تالار وحدت در دست تعمیرات و رنگ‌آمیزی است و جابجایی این مجسمه بزرگ، هم دشوار بود، هم ممکن بود دچار آسیب آن شود. برای اینکه مجسمه از آسیب‌دیدگی محفوظ بماند، با آقای حبیبی تماس گرفته شد تا نسبت به انتقال «فرشته نگهبان» اقدام کنند.

وی ادامه داد: ظاهراً آقای حبیبی انتظار داشتند از سوی شخص مدیریت مجموعه با ایشان تماس گرفته شود و همین امر باعث دلخوری‌شان شده است. شخصاً پیگیر موضوع  شدم و طی تماس تلفنی از ایشان دلجویی کردم. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی خاطرنشان کرد: اگر با این کار مخالف بودیم که از ابتدا آن را در تالار جانمایی نمی‌کردیم. در تالار مرسوم است که به دلیل مسائل پیش‌بینی نشده، گاهی اجراها و تفاهم‌نامه‌ها و امثال آن را دو ـ سه روز جابجا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول