اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گزارش تیم امداد و نجات از امدادرسانی در آخر هفته گذشته قله دماوند

از بیهوش شدن در ارتفاع 5600 متری تا پیدا شدن 4 کوهنورد منحرف شده از مسیر اصلی+عکس

تیم امداد و نجات مستقر در قله دماوند در اواخر هفته گذشته به بیش از 40 مصدوم امداد رسانی کرد.

از بیهوش شدن در ارتفاع 5600 متری تا پیدا شدن 4 کوهنورد منحرف شده از مسیر اصلی+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، اوخر هر هفته تعداد زیادی از کوهنوردان از سراسر کشور که قصد صعود به قله دماوند را دارند وارد منطقه می‌شوند و در این بین و در راه صعود تعداد زیادی هم مصدوم و دچار بیماری‌های کوهستان می‌شوند که کار درمانی آنها در همان مکانی که مصدوم شده‌اند در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

در هفته‌ای که گذشت از روز چهارشنبه تا جمعه حدود 44 نفر دچار مصدومیت و بیماری‌های کوهستان شدند که توسط تیم امداد و نجات مستقر در بارگاه سوم (ارتفاع 4200 متر) و هلال احمر مورد مداوا قرار گرفتند.

گزارش هفته دهم ستاد پیشگیری و اطلاع رسانی از حوادث کوهستان قله دماوند به شرح زیر است:

*چهارشنبه:
اقدامات درمانی ۱۴ نفر از کوهنوردان دچار ارتفاع زدگی از قبیل سرم ترابی،اکسیژن تراپی،کنترل فشار خون و اقدامات دارویی همچنین ۲ نفر از کوهنوردان تب بالای ۳۹ درجه داشتند که با اقدامات دارویی و پاشویه و ... بهبود یافتند.

یک کوهنورد از ناحیه پا بر اثر برخورد سنگ مجروح شده بود که اقدامات درمانی بر روی وی انجام شد.

یک کوهنورد در چادر بیهوش شده بود که اقدامت اولیه درمانی درچادر ولی انجام گرفت سپس به اتاق امداد برای ادامه درمان منتقل شد.

*پنجشنبه:
اقدامات درمانی کوهنوردان دچار ارتفاع زدگی
درساعت ۱۵ طی تماس تلفنی از مرکز پیام سازمان امداد و نجات هلال احمر و کشیک اداره آمل مبنی بر از هوش رفتن کوهنوردی در ارتفاع ۵۶۰۰ متری، بلافاصله یکی از اعضای تیم به سمت محل حادثه اعزام شد پس از دستابی به مصدوم به دلیل حجم زیاد گاز گوگرد مصدوم بلافاصله با سرعت بالا به ارتفاع ۵۰۰۰ منتقل شد پس از آن اقدامات درمانی انجام گرفت و مصدوم هشیار شد به ثبات نسبی رسید سپس شروع به انتقال کردیم در ارتفاع ۴۹۰۰ به خانمی با GCS بسیار پایین برخوردیم که اقدامات درمانی بر روی ولی انجام گرفت و شروع به انتقال دومصدوم کردیم در ساعت ۱۲ شب دو مصدوم را به بارگاه ۳ رساندیم.

به محض حضور در پناهگاه طی تماس مجدد مرکز پیام سازمان امدادنجات مبنی بر منحرف شدن ۴ کوهنورد از مسیر اصلی و آسیب یک کوهنورد از ناحیه پا و با گرفتن اطلاعات توسط تیم ستاد، به سمت یخچال لومر حرکت و جستجو برای پیدا کردن آنها با موفقیت انجام شد و پس از دستیابی به مصدوم و انتقال وی در ساعت ۴ صبح به بارگاه سوم رسیدیم.

*جمعه:

به دلیل برگشتن کوهنوردان تا صبح جمعه مشغول درمان تعدادی از کوهنوردان شدیم
حجم بسیار زیاد کوهنوردان حاضر در بارگاه و کوه گرفتگی ۱۸ نفر از آن ها و همچنین مصرف خودسر دارو و دوز نامناسب باعث به طول انجامیدن کار ستاد تا غروب جمعه شد
دو تن از کوهنودان که دچار اِدم مغزی شده بودند پس از اقدامات دارویی به سرعت به سمت گوسفند سرا منتقل شدند درطول مسیر همانگی با پایگاه هلال احمر رینه برای اعزام آمبولانس انجام شد.
درساعت ۲۳ هر دو مصدوم توسط اعضای ستاد به گوسفند سرا انتقال یافتند و تحویل هلال احمر گردیدند.

اعضای ستاد:

امیر رحمان زاده ( سرپرست امداد)
امیر خانلرزاده و محسن اصغری نیا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول