اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شیران در نطق میان دستور:

تا زمانی که وظیفه ذاتی نماینده با رفع مشکلات در حوزه انتخابیه در تضاد است مجلس در راس امور نخواهد بود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که وظیفه ذاتی نماینده با رفع مشکلات حوزه انتخابیه در تضاد است مجلس در راس امور نخواهد بود، گفت: انجام خواسته‌های محلی، نماینده مقتدر ناظر را به نماینده ملتمس محتاج در قوه قضاییه تبدیل کرده است.

تا زمانی که وظیفه ذاتی نماینده با رفع مشکلات در حوزه انتخابیه در تضاد است مجلس در راس امور نخواهد بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا شیران خراسانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 28 مرداد 97) گفت: در سال پایانی دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران و در جهان پررقابت کنونی که هر فرصتی را باید آگاهانه، شجاعانه و زیرکانه مغتنم شمرد با بصیرتی همه جانبه حرکت کنیم و به هیچ خطایی جایزه ندهیم. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلام اظهار داشت: خطا و سهو در مقیاس یک ملت بزرگ کوچک نیست پس باید سنجیده و اصولی گام برداریم باید برای گریز از دایره بسته توسعه نیافتگی فکر و اقدامی در خور داشته باشیم و بندهای فقر و فساد و تبعیض ، ناکارآمدی و کم تحرکی را بزداییم

وی افزود: دیگر نمی‌توان به اتکای منابع طبیعی فراوان از مسیرهای کم زحمت و عافیت‌جویانه پیش رفت. نیازمند ظرفیت‌سازی وسیعی در تمام حوزه‌های ساختاری هستیم تا با بست و هم افزایی توانمندی‌های تمام آحاد و اقشار جامعه کشور را در مسیر پیشرفت و تکامل قرار دهیم.

شیران خاطرنشان کرد: کار مردم را باید به دست مردم سپرد. تا نیروی اقیانوس بیکران اراده و حضور و سرمایه مردم هر مشکلی را از سر راه بردارد. باید خواستن، دانستن و توانستن و به کار بستن برمبنای تدبیر، مشورت، خرد ملی و باور ملی و اتکا به خداوند را با هم دید تا هر چه بیشتر از مسیر آزمون و خطا فاصله بگیریم. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه این روزها در جامعه و مجلس رخ می‌دهد حاصل ساختار نامتناسب در  اداره کشور است ولی ما به جای توجه و تصحیح ساختارها پرخاش به اشخاص را شیوه کارمان قرار دادیم و با عناوین مختلف بر یکدیگر و براشخاص بی‌رحمانه می‌تازیم. 

وی ادامه داد: اعتماد مردم که بالاترین سرمایه نظام است را هدف قرار داده‌ایم و بر سر شاخه نشسته و بن را می‌بریم. تا حل مشکلات ساختاری برخوردهای فردی نتیجه‌بخش نخواهد بود. 

شیران خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی نماینده تصویب قوانینی است که منافع ملی ایجاب می‌کند. نماینده باید با مطالعه و تحقیق نیازها و مشکلات جامعه که در قالب لوایح و طرح‌ها مطرح است را مورد کنکاش و دقت قرار دهد و با رای خود آن را به مواد قانونی که حق التکلیف ایجاد می‌کند تبدیل کند و با نظارت دقیق و به موقع بر اجرای صحیح آن همت داشته باشد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما آنچه در جامعه نهادینه شده اینگونه است که نماینده از منظر حوزه‌های انتخابیه پیگیری کارهای اجرایی محلی، آسفالت راه‌های روستایی و شهری، آبرسانی و برق‌رسانی و گازرسانی، تامین علوفه دامی و سموم نباتی و تجهیز مراکز درمانی و ... است. 

وی افزود: انجام خواسته‌های محلی نماینده مقتدر ناظر را به نماینده ملتمس محتاج در قوه قضاییه تبدیل کرده است. آیا یک ناظر ملتمس می‌تواند مقتدرانه نظارت کند. آنچه در جلسات استیضاح از سوی طرفین مطرح می‌شود نتیجه همین ساختار دوگانه است. یک طرف رفع مشکلات محلی و طرف دیگر وظیفه اصلی قانون‌گذاری و نظارت تا زمانی که وظیفه ذاتی نماینده با رفع مشکلات محلی در حوزه انتخابیه در تضاد و تقابل است مجلس در راس امور نخواهد بود.  تورم زیادی، تضاهم و تناقص قوانین که عرصه را بر مردم سخت کرده و عدم توزیع عادلانه امکانات کشور و تمرکزگرایی و تجمعی قدرت و ثروت در پایتخت حاصل این ساختار است. 

شیران در پایان خاطرنشان کرد: 293 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 1397 اعتبارات هزینه‌ای محصول این ساختار است چگونه است تهران با 9 میلیون جمعیت 30نماینده و مشهد دومین کلانشهر کشور با بیش از 3 میلیون و300 هزار نفر جمعیت 5 نماینده دارد. اگر معیار جمعیت باشد تهران هم باید 15 نماینده داشته باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول