اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

سرانه ورزشی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک‌چهارم دانشگاه‌های دولتی است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه سرانه ورزشی این دانشگاه‌های یک‌چهارم دانشگاه‌های دولتی است، گفت: امکانات موجود نیز در بین دانشگاه‌های کشور به درستی توزیع نشده و در بخش بودجه‌های سنواتی نیز رقم بسیار کمی به این بخش‌ها اختصاص می‌یابد.

سرانه ورزشی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک‌چهارم دانشگاه‌های دولتی است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رضا مهدی‌ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آیین افتتاحیه هفدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای  با اشاره به آثار فردی و اجتماعی ورزش، گفت: کم‌تحرکی یکی از مشکلاتی است که در سراسر جهان بشر با آن دست به گریبان است که برای مقابله با آن باید ورزش در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد، به همین دلیل ورزش به خصوص ورزش دختران در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد تاکید قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ورزش تاثیر مستقیمی بر سلامتی جسمی و روانی دارد، ادامه داد: در این دانشگاه اعتقاد بر این است که با ورزش، جوان به نشاط روحی می‌رسد و به فرد موفقی در زندگی فردی و اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی افزود: برگزاری اینگونه مسابقات و المپیادها علاوه‌بر اینکه تمرینی برای زندگی اجتماعی است، بلکه کار گروهی و همکاری با سایرین را به دانشجویان می‌آموزد و این در حالی است که در بین سایر ملت‌ها، ایرانیان به انجام سخت کار گروهی یاد می‌شوند.

مهدی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود زن مسلمان و یا زن ایرانی نمی‌تواند وارد حوزه ورزش شود و در اجتماع‌ها و مسابقات ورزشی حضور پیدا کند، صحیح نیست به همین دلیل با برگزاری این مسابقات به دنبال آن هستیم که نشان دهیم زن ایرانی مسلمان می‌تواند وارد اجتماع شده و افتخارآفرینی کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تفاوتی نمی‌کند که دانشجو دختر است یا پسر، بلکه اصل عدالت و انصاف مدنظر است و انتظار داریم که دختران این دانشگاه‌ها با الگو گیری از حضرت زینب  (س) و حضرت فاطمه (س) در عرصه‌های مختلف حاضر شوند و دیگر دانشجویان را به فعالیت‌های ورزشی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک‌چهارم دانشگاه‌های دولتی است، تصریح کرد: امکانات موجود نیز در بین دانشگاه‌های کشور به درستی توزیع نشده و در بخش بودجه‌های سنواتی نیز رقم بسیار کمی به این بخش‌ها اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول