اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد شدید تایوان از آغاز روابط چین با السالوادور

مقام‌های تایوانی می‌گویند که آغاز روابط دیپلماتیک پکن با السالوادور بعد از قطع روابط این کشور با تایوان رفتاری غیر قابل کنترل است که بی پاسخ نخواهد ماند.

انتقاد شدید تایوان از آغاز روابط چین با السالوادور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایوان روز سه‌شنبه (امروز) گفت با رفتار «خارج از کنترل فزاینده» چین مبارزه خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «تسای اینگ-ون» رئیس جمهور تایوان گفت تایوان در مقابل فشار تسلیم نمی‌شود و افزود «ما به سمت کشورهایی با ارزش‌های مشابه می‌رویم تا با یکدیگر در تقابل با رفتار غیرقابل کنترل فزاینده چین مبارزه کنیم».

این سخنان بعد از آن بیان شد که «السالوادور» از قطع روابط خود با تایوان خبر داد و فورا طی مراسمی میان وزرای خارجه چین و السالوادور، دو کشور روابط دیپلماتیک را آغاز کردند.  

«جوزف وو» وزیر خارجه تایوان نیز بعد از این اقدام چین گفت «فشار از سوی چین تنها تایوان را مصمم‌تر می‌کند تا مسیرش به سوی دموکراسی و آزادی را ادامه دهد».

وی افزود «رفتار بی‌ادبانه و غیرمنطقی چین قطعا تاثیر منفی بر روابط دوسویه تنگه خواهد گذاشت. این رفتاری نیست که یک کشور مسئول می‌بایست، انجام دهد». 

«ونگ یی» وزیر خارجه چین امروز در دیدار با «کارلوس کاستاندا» وزیر خارجه السالوادور گفت که مطمئن است مردم السالوادور دوستی و خونگرمی مردم چین را حس خواهند کرد و مزایای محسوسی از این دوستی برایشان به بار خواهد آمد.

چین خود را مالک تایوان می‌داند و مخالف حکومت مستقل تایوان است. پکن همواره به روابط دیپلماتیک و نظامی دیگر کشورها با تایوان معترض است. 

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول