اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس‌جمهور مصر و شاه بحرین در منامه درباره مسائل منطقه‌ رایزنی کردند

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر که به منامه رفته، با پادشاه بحرین درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه‌ای رایزنی کرده است.

رئیس‌جمهور مصر و شاه بحرین در منامه درباره مسائل منطقه‌ رایزنی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در صدر هیاتی به منامه سفر و با پادشاه این کشور دیدار دوجانبه ترتیب داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری بحرین، «حمد بن عیسی آل خلیفه» و السیسی عصر روز پنجشنبه در منامه دیدار  درباره راه‌های تقویت «روابط برادرانه» دو کشور در سطوح مختلف تبادل نظر کردند.

 طبق این گزارش، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از قبیل مبارزه با تروریسم و مسائل امنیتی منطقه از محورهای مورد بحث دو طرف بوده است.

«شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین بعد از این دیدار اظهاراتی درباره رایزنی‌های السیسی با شاه بحرین مطرح کرد.

او که بارها در ضدیت با ایران و سوریه اظهارنظر و حتی از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه حمایت کرده است، در روایت خود درباره دیدار السیسی با شاه بحرین باز هم علیه ایران سخن گفت.

به ادعای او، در دیدار سران بحرین و مصر روی ادامه تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و افراطیگری و همچنین پرداختن به تلاش‌های منطقه‌ای برای مداخله در مسائل داخلی کشورهای عربی از قبیل سوریه تمرکز کردند چرا که در سوریه به تلاش‌ها برای تقویت دولت ملی و بیرون کردن نیروهای منطقه‌ای از قبیل ایران و گروه‌های شبه نظامی مورد حمایتش از قبیل حزب‌الله لبنان، نیاز است.

این ادعای در حالی صورت گرفته که مقام‌های دولت سوریه بارها اعلام کرده‌اند که حضور مستشاران ایرانی به دعوت دمشق صورت گرفته و کاملا قانونی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول