اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قاضی‌پور در سؤال از وزیر امور خارجه:

آقای ظریف! چرا به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق ادای احترام کردید؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای ظریف چرا به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق در مراسم تشییع جنازه مرحوم طالبانی ادای احترام کردید؟

آقای ظریف! چرا به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق ادای احترام کردید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان سؤال از وزیر امور خارجه خطاب به ظریف اظهار داشت: در مراسم تشییع جنازه مرحوم طالبانی با توجه به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس عراق به علت اینکه تابوت و پرچم کردستان عراق پیچیده شده بود مراسم را تحریم کردند.

وی افزود: آقای ظریف حضور پررنگی در مراسم داشتند و سوال من این است که علت حضور شما زیر پرچم کردستان شمال عراق با توجه به مواضع جمهوری اسلامی ایران چیست؟

وی ادامه داد: در مراسمی حاضر شدید که افرادی از سران ضد انقلاب در آن حضور داشتند؛ همان افرادی که دستشان به خون مردم ایران و عراق آلوده است.

قاضی پور گفت: اقلیم کردستان عراق هیچ اقدامی برای برچیده شدن بساط ضدانقلاب نداشته است. وقتی به مزار شهدای شهرستان‌های کشور می‌روید تعداد زیادی از شهدای مناطق غرب و شمال کشور که توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند به خاک سپرده شده اند. ضدانقلاب با حمایت مالی اقلیم موفق به شهادت رساندن شیرمردان کرد، لر، فارس و ترک شدند. آیا ادای احترام شما کار درستی بود؟

این نماینده مردم در مجلس دهم خواستار توضیح ظرفیت درباره سهم ایران در بازار اقتصادی عراق و تاثیر دیپلمات‌های ایرانی در افزایش این سهم شد و افزود: آیا مقایسه سهم ایران از اقتصاد عراق با ترکیه و سایر کشورهای دیگر انجام داده‌اید؟ تابستان امسال ۱۱ نفر از کردهای مریوان توسط اشرار مورد حمایت رهبران اقلیم کرستان به شهادت رسیدند و آنان در این داغ، موثر بودند.

قاضی‌پور با بیان اینکه اقلیم کردستان با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضد انقلاب با محوریت حزب دموکرات بارزانی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران تجهیز می‌کنند، گفت:  سران اقلیم کردستان با سفر به عربستان و آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده و اقداماتی را در حمایت از گروهک‌های ضد انقلاب  در دستور کار داشتند.

وی ادامه داد: آنان با تجهیز گروهک‌های تروریستی به ویژه پاک رسماً بر علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند از این رو حمایت عربستان و اسراییل و حکومت اقلیم در بازسازی گروهک‌های تروریستی غیرقابل کتمان است.

قاضی پور گفت: صدور کارت اقامت در اقلیم با معرفی نامه گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب انجام می شود. خاک اقلیم به مامن گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حمایت برخی مسئولان برای ایجاد قرارگاه جدید و بی‌توجهی سران اقلیم به امنیت خاک جمهوری اسلامی بر ضد ایران انجام شده است، گفت: آقایان با مسلح کردن تیم‌های تروریستی درصدد اعزام گروه‌های تروریستی به ایران از طریق اشنویه بوده‌اند که با چشم بیدار سربازان این مرز و بوم جلوی این اقدام گرفته شد.

قاضی‌پور با بیان اینکه بنده و همکاران پیگیر این ماجرا  و خواستار جلوگیری از شهید شدن تعداد زیادی از برادران اهل سنت‌مان در نوار مرزی هستیم، تصریح کرد: چرا که اقلیم با پول دادن به حزب پاک درصدد ایجاد وحشت و ناامنی در اطراف مرز ایران - عراق هستند. از شما می خواهم محکم و قوی توطئه‌های این اقلیم را در نطفه خفه کنید.

وی در ادامه گفت: موانع امنیت در مرز مشترک با کردستان را به طور تفصیل می‌گویم. که از جمله آن بستن مرز از سوی اقلیم کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان برای تحرکات بیشتر گروهک‌های ضد انقلاب در امتداد مرزهای شمال غرب با جمهوری اسلامی، اتفاق نظر فی‌مابین کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای عربستان و اسرائیل و حکومت اقلیم کردستان عراق در بازسازی سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی معاند در شمال عراق،  پیش‌بینی مقرری و حمایت‌های مالی سالیانه برای گروهک‌های تروریستی از سوی حزب دموکرات کرد عراق با پول عربستان، سلاح آمریکایی و اطلاعات صهیونیستی،  پوشش فعالیت‌ها و اقدامات روانی و سیاسی، تبلیغی، گروهک‌های تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی با محورت حزب دموکرات بارزانی‌ها است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: حمایت از ورود کالاهای قاچاق، مشروبات الکلی، سیگار و اسلحه توسط برخی مسئولین اقلیم شمال عراق به داخل ایران،  تحرکات آزادانه سران گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان، تلاش بارزانی‌ها برای ایجاد و اجماع و همگرایی بین گروهک‌های تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی،  تلاش های همه جانبه از سوی اقلیم کردستان عراق در فراهم سازی زمینه و بستر تعامل و ارتباط کنسولگری‌ها در کشورهای خارجی با گروهک‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی،  تردد اشرار گروهک‌های تروریستی به نقاط مرزی با بهره گیری از پوشش خودرویی حزب دموکرات کرد عراق جهت ورود به خاک جمهوری اسلامی،  تجهیز گروهک‌های تروریستی مخصوصا حزب پاک و تجهیزات نظامی و حمایت‌های مالی و مادی از آنها توسط مسئولین اقلیم کردستان عراق،  صدور کارت شناسایی، پاسپورت و شناسنامه در مراکز آموزش اقلیم کردستان عراق، 12- مشارکت در مجالس و مناسبت‌های گروهک های تروریستی ضد انقلاب از سوی سران اقلیم کردستان عراق، صدور کارت اقامت در اقلیم کردستان عراق با معرفی‌نامه گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب،  تبدیل شدن خاک اقلیم کردستان عراق به مأمن گروهک‌های تروریستی،  عدم اراده و پذیرش مسئولیت از سوی اقلیم کردستان عراق در تأمین مرزهای مشترک،  استقرار قرارگاه‌های نظامی پ.ک.ک، پژاک، حزب پاک، حزب منحله دموکرات و حزب منحله کومله در امتداد مرزهای مشترک، توسعه فعالیت‌های حزب پاک و پژاک در مرزهای جمهوری،  استقرار مزدوران گروهک‌های منحله دموکرات و کومله در امتداد مرزهای شمالی ایران،  بی‌توجهی حکومت اقلیم کردستان عراق به توافقات امنیتی فی‌مابین در جلوگیری از گسترش فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی در امتداد مرزهای مشترک نیز از جمله دیگر این موارد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این 19 عملکرد اقلیم کردستان عراق بر علیه جمهوری اسلامی است که خوشبختانه نیروهای مسلح نظام به فرماندهی قرارگاه حمزه سید‌الشهدا در سال جاری تمام تحرکات ضد انقلاب را خنثی کردند.

وی افزود: سوال اصلی این است که بابت این اقدامات کثیف اقلیم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی چه اقدامات عملی انجام خواهید داد. کشور ما در سلیمانیه و اربیل کنسولگری دارد، چه نیازی به داشتن کنسولگری در سلیمانیه با وجود اعلام رفراندوم در اقلیم کردستان هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آنها حزبی به نام حزب پاک راه‌اندازی کرده‌اند و آنها را حمایت کرده تا در کردستان ترس را فراگیر کنند لذا خواهش می‌شود که با اقداماتی محکم و سریع این توطئه‌ها را در نطفه خفه کنید.

قاضی‌پور در پایان گفت: با توجه به مسائل امنیتی و پاسخ‌های وزیر پاسخ ایشان را به رأی‌ نمی‌گذاریم و از ایشان تقاضای پیگیری مطالبات را داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول