اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

سرسنگی:

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «جامعه و محیط زیست» فقط با ۵ میلیون تومان/ انتقاد از عدم کمک و حضور دولتی‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط زیست فقط با ۵ میلیون تومان در دانشگاه تهران برگزار شده از عدم همراهی و کمک دولتی‌ها به ویژه وزارت خارجه و وزارت علوم انتقاد کرد.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «جامعه و محیط زیست» فقط با ۵ میلیون تومان/ انتقاد از عدم کمک و حضور دولتی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این کنفرانس کار بسیار بزرگی بوده است، هرچند که خیلی مورد مهرورزی قرار نگرفتیم.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: انتظاری که از سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای همکاری جهت برگزاری این کنفرانس داشتیم، صورت نگرفت ضمن اینکه تعدادی از میهمانان این کنفرانس به دلیل اهمال صورت‌گرفته وزارت خارجه نتوانستند در این کنفرانس حضور پیدا کنند و از آنها توقع داشتیم که کمک بیشتری به دانشگاه تهران در این خصوص داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: در شرایطی که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده است، دانشگاه تهران با همه بی‌پولی و سختی‌های خاص خودش کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست را برگزار می‌کند،‌ لذا حداقل انتظارمان از سازمان‌ها و نهادهای دخیل در این موضوع آن بود که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و این رخداد بین‌المللی را با بهترین کیفیت برگزار کنیم، هرچند که این کمک فقط کمک مالی نیست.

وی اظهار داشت: با آن‌که بخش عمده‌ای از میهمانان به کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست آمده‌اند اما ۳۰ نفر از میهمانان به دلایل مختلف نتوانستند به ایران سفر کنند.

سرسنگی گفت: کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست به دلیل بررسی موضوعات جامعه فعلی از زوایای مختلف و وظایف مردم در قبال محیط‌زیست مسئله بسیار مهمی است و امیدواریم نتایج آن برای کشورمان مثمرثمر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: میهمانان بین‌المللی این کنفرانس فردا جهت بازدید از شهر تهران اقداماتی را خواهند داشت ضمن اینکه کارگاه‌هایی نیز در مدرسه بین‌المللی تابستانی دانشگاه تهران برای این افراد برگزار خواهد شد و از روز سه‌شنبه سفرهای خود را به بخش‌های مختلف کشور ازجمله کاشان، اصفهان، سمنان، گلستان و مشهد خواهند داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم ظرف یکی، دو روز آینده بتوانیم مشکلات ورود به ۳۰ میهمان خارجی خود را وارد کنیم و ایکاش بهتر بود وزارت خارجه برای صدور ویزا و هماهنگی‌های لازم کمک‌های بیشتری انجام می‌داد. این در حالی است که قبل از برگزاری کنفرانس ۱۰۰ میهمان خارجی را از حدود ۴ هزار درخواست صورت‌گرفته پذیرش کرده بودیم که تاکنون فقط ۷۰ میهمان خارجی در این کنفرانس حضور پیدا کرده‌اند اما با تمام مشکلات فراوان قرار است این مدرسه تابستانی تا ۱۹ شهریور ادامه داشته باشد.

سرسنگی با بیان اینکه امیدواریم این مدرسه بین‌المللی در دانشگاه تهران نهادینه شود، گفت: ان‌شاءالله سال آینده تعداد بیشتری از دانشجویان بین‌المللی در این کنفرانس حضور خواهند داشت اما برگزاری چنین کنفرانس‌هایی نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است و دانشگاه تهران به تنهایی توانایی مدیریت این موضوع را ندارد و بهتر است وزارت علوم، وزارت خارجی و سایر نهادهای مرتبط توجه بیشتری به چنین کنفرانس‌های بین‌المللی داشته و اهمیت بیشتری به آن بدهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از عدم حضور برخی مسئولان دولتی در این کنفرانس بین‌المللی انتقاد کرد و افزود: حضور ۱۰۰ میهمان خارجی در جمهوری اسلامی ایران بسیار نکته مهمی است و نمی‌دانم چه برنامه‌ای مهم‌تر از این می‌تواند برای مدیران و مسئولان وجود داشته باشد و جای خالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان وی در این کنفرانس خالی بود و امیدوارم سال آینده با مهربانی بیشتری نسبت به چنین برنامه‌های دانشجویی داشته باشند.

وی اضافه کرد:‌کار دانشجویان دانشگاه تهران و انجمن‌های علمی آن جهت برگزاری کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست بسیار ارزشمند بود و اگر قرار بود بخش دولتی این کار را انجام دهد قطعاً‌ یا نمی‌توانست و یا میلیاردها تومان بودجه طلب می‌کرد.

سرسنگی با بیان اینکه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست در مجموع فقط ۵ میلیون تومان از بودجه دولتی دانشگاه تهران استفاده شده است و برگزاری چنین کنفرانسی با هزینه بسیار کم و بازدهی بسیار زیاد ایکاش مورد حمایت بیشتر مسئولان واقع می‌شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی خانم ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درخواست استمرار مدرسه بین‌المللی تابستانی دانشگاه تهران را دارند بهتر است خود وی و دولت هم از این مدرسه حمایت بیشتری کرده و حساب جداگانه‌ای برای آن باز کنند ضمن اینکه وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری هم باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد و امیدوارم بعد از برگزاری این مراسم بتوانیم در جلسات مختلف با وزارت علوم، وزارت خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت آنها را برای برگزاری دومین مدرسه بین‌المللی تابستانه دانشگاه تهران جلب کرده و گسترده‌تر از مدرسه اول برگزار و حمایت بین‌المللی بیشتری از آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی ۱۰۰ دانشجو از ۷۵ دانشگاه بین‌المللی در سفر ۱۰ روزه خود به ایران تأثیر بسیار زیادی از چهره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی خواهد داشت و امیدواریم سال آینده کمک‌های بیشتری به این موضوع صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول