اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

در گفت‌وگوی همسر جانباز 70 درصد اعصاب و روان با فارس:

مسئولان وزارت نفت به قانون جذب فرزندان ایثارگران توجه نمی کنند

همسر جانباز 70 درصد شاغل در صنعت نفت: 4 سال است که برای استخدام فرزندم بین تهران و آبادان در رفت و آمد هستم، اما با وجود قانون جذب فرزندان ایثارگر و جانباز در صنعت نفت، هنوز به نتیجه نرسیدم.

مسئولان وزارت نفت به قانون جذب فرزندان ایثارگران توجه نمی کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خبرنگار نفت برای تهیه گزارش خبری در مورد مصرف بنزین به سطح شهر رفته بود که موقع بازگشت به سمت خبرگزاری، با خانمی میان سال رو به رو شد که مقابل ساختمان اصلی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در خیابان آبان نشسته بود.

از ظاهرش مشخص بود که اهل تهران نیست و از شهرستانی دور به تهران آمده است، ابتدا بی توجه از کنارش گذشتم، اما بعد پشیمان شده به سراغش رفتم.

خود را معرفی کرده و گفتم خبرنگار هستم، از او دلیل نشستنش مقابل ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش را پرسیدم؛ ابتدا کمی نگران و مضطرب می‌آمد، که چگونه یک دفعه خبرنگاری جلویش سبز شده است، ظاهرا باورش سخت بود که خبرنگاری جلویش نشسته باشد و علت حضورش مقابل یکی از شرکتهای تابعه وزارت نفت را جویا می شود.

به هرحال بعد از گذشت دقایقی اعتمادش جلب شد و لب به سخن باز کرد.

وی در ابتدا خود را معرفی کرد و گفت: همسر جانباز 70 درصد اسفندیار جعفری هستم که همسرم جانباز اعصاب و روان است و از 13 سالگی در جبهه بوده و الان نیز یکی از کارکنان پالایشگاه آبادان است.

از او پرسیدم علت حضور شما مقابل ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش در تهران چیست و از کی اینجا حضور دارید؟ که گفت: از روز چهارشنبه از آبادان به تهران آمدم و با مسئولان امور ایثارگران وزارت نفت دیدار و گفت‌وگو داشتم و از ساعت 10 صبح امروز نیز مقابل ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش نشستم تا با آقای صادق ابادی مدیر عامل این شرکت دیدار داشته باشم.

همسر جانباز 70 درصد ادامه داد: اصل درخواست ما از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش استخدام دخترم است، زیرا براساس قانون استخدام فرزندان کارکنان شهید، جانباز و آزاده،  بدون در نظر گرفتن شرط معدل و سن، و پس از طی مراحلی ویژه، بلامانع اعلام شده است، اما اکنون هیچ اقدامی برای ما انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ابتدا به ما گفتند درخواست خود را به صورت مکتوب همراه با تصویر آماده کنید که این کار را انجام دادم، اما 4 سال است که در رفت و آمدیم.

به گفته وی: در ابتدا گفته شده بود با مدرک دیپلم می‌توان استخدام شد، اما بعد گفتند حد اقل مدرک باید فوق دیپلم باشد، اکنون دخترم لیسانس دارد، ولی هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

این همسر جانباز 70 درصد تصریح کرد: تا زمانی که آقای صادق آبادی را ببنیم، همین جا می‌نشینم که به او بگویم علت عدم استخدام دخترم چیست و چرا ما که خانواده ایثارگر هستیم، باید این گونه خوار شویم.

بعد از صحبت کوتاهی که با او داشتم قول دادم که موضوع را پیگیری کنم یا حداقل در خبری موضوع را به گوش مسئولان صنعت نفت برسانم.

مدتها پیش نیز برخی از جانبازان و ایثارگران وزارت نفت با تماس به خبرگزاری فارس از وضعیت موجود معیشتشان ابراز گلایه کرده بودند و اعلام کرده بودند، وزیر نفت در نطق جلسه رای اعتماد خود اعلام کرده بود، به خاطر فرزندان شهدا و ایثارگران آمده است، اما در عمل کوچکترین کاری را برای این قشر در طول یک سال گذشته انجام نداده است.

این جانبازان و ایثارگران معتقدند کمترین کاری که وزیر نفت و تیمش می‌تواند انجام دهد، اجرای قانون به کارگیری و استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در وزارت نفت است که متاسفانه این کار به دلایل مختلفی انجام نشده است.

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در جریان این موضوع قرار گرفت و قول پیگیری داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول