اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

عسگری خبر داد

ابلاغیه ویژه برای دانشگاه‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی

به گفته مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم ابلاغیه ویژه‌ای با توجه به وضعیت فعلی کشور و مشکلات اقتصادی از سوی مسئولین تبیین و به زودی به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

ابلاغیه ویژه برای دانشگاه‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدهادی عسگری مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها مملو از عشق و شور حسینی خواهند بود که البته جامعه هم به دلیل مشکلات اقتصادی آبستن حوادث مختلفی است. لذا باید با ماموریتی خاص برای خودباوری و نشاط اجتماعی به استقبال دانشجویان برویم.

وی افزود:‌ اگر علیه برنامه‌هایی که ضد جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته  شده اقداماتی در نظر نگیریم، اشتباه بزرگی خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ابلاغیه خاصی با توجه به وضعیت فعلی کشور و مشکلات اقتصادی از سوی مسئولین سیاسی و امنیتی تبیین و به زودی به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد که بر این اساس برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: خلاقیت؛ اسم رمز بازگشت نشاط اجتماعی به دانشگاه‌هاست و توان نرم‌افزاری لازم در دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی افزود:‌باید فضای امید و نشاط در دانشگاه‌ها بسط پیدا کرده و تولید آن را به دانشجویان بدهیم و اگر به آنها میدان بدهیم قطعا ضرر نخواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:وظیفه امروز دانشگاه‌ها پمپاژ امید و نشاط در سطح جامعه است لذا ضروری است درباره گسترش اعتماد در فضای کشور تلاش‌هایی صورت گیرد چرا که همواره دانشگاه‌ها محیط علم، معنویت، آگاهی و نقادی بوده‌اند.

عسگری افزود:‌ باید از مؤلفه‌های دانشگاه‌ها که همان قانون، آزادی و امنیت است دفاع کنیم و به نظرم جلب مشارکت دانشگاهیان در حال حاضر یکی از مصادیق جهاد اکبر در شرایط فعلی است.

وی تصریح کرد:‌ قانون فصل‌الخطاب تمامی اقدامات در دانشگاه‌هاست. ضمن اینکه پاسخگویی مدیران در برابر دانشجویان و بالعکس می‌تواند حقوق و تکالیف آنها را در کنار یکدیگر به دو طرف بشناساند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ وزارت علوم در سال جاری عنصر خلاقیت و تفکر را در تمامی برنامه‌هایش دیده است.

عسگری اظهار داشت: باید رویکرد گفت‌‌وگو محور و نهادینه سازی این فرهنگ در تمامی فعالیت‌ها دیده شود. ضمن اینکه باید پیگیر دیپلماسی عمومی از طریق بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها باشیم. به همین جهت جشنواره حرکت سال جاری این موضوع را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه انجمن‌‌های علمی دانشگاه‌ها باید حلقه مفقوده ارتباط با صنعت را پر کنند، گفت: جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره قرآن و عترت در سال تحصیلی دانشگاه‌ها با نگاه جدیدی دنبال و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول