اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

نیلی احمدآبادی

لزوم یکپارچه‌سازی خدمات دانشجویی، آموزشی و پژوهشی/ جذب مشارکت‌های دانشجویی از اولویت‌های اصلی باشد

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه معاونین فرهنگی،‌اجتماعی و دانشجویی باید نگاه یکپارچه‌ای به همه فعالیت‌ها داشته باشند، گفت: اگر سیاست‌های یکپارچه‌ای در زمینه خدمات دانشجویی،‌ آموزشی و پژوهشی اتخاذ شود کیفیت کارها بالا می‌روند.

لزوم یکپارچه‌سازی خدمات دانشجویی، آموزشی و پژوهشی/ جذب مشارکت‌های دانشجویی از اولویت‌های اصلی باشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد‌،گفت: باید تمهیدات لازم را در آستانه سال تحصیلی دانشگاه‌ها اتخاذ کنیم که در این زمینه معاونان فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی نقش تعیین‌کننده در پیش‌بینی‌های لازم می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: سرمایه زیادی برای فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی هزینه می‌شود اما همچنان با مرز مورد نظر و استاندارد و مطلوب فاصله داریم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر چه در سال‌های اخیر شاهد بهبود تغذیه و افزایش کیفیت در خوابگاه‌ها بوده‌ایم و فضای شادتری برای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی ایجاد شده است اما به دلیل ساختار ویژه خدمات دانشجویی همچنان از فاصله مطلوب دور هستیم.

وی با بیان اینکه مدیران  دانشگاه‌های خارجی دغدغه‌های حداقلی در بحث خدمات دانشجویی دارند،‌اظهار داشت: مدیران دانشگاه‌های ایران در این بخش دغدغه حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند سرمایه‌ها و امکانات کشور را به دانشگاه‌ها منتقل کنند،‌گفت: کشور باید در شیوه ارائه خدمات دانشجویی تصمیم دیگری اتخاذ کند این در حالی که کاهش بارهای مختلف  خدمات دانشجویی بر دوش دانشگاه می‌تواند دانشگاه را به محور اصلی مأموریت خود یعنی آموزش و پژوهش و تحقیق و فناوری بازگرداند.

نیلی‌احمدآبادی افزود: نگاه یکپارچه به همه فعالیت‌های دانشگاه از اولویت‌های اصلی و دستور کار مهم معاونان فرهنگی اجتماعی و دانشجویی است.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های یکپارچه در دانشگاه‌ اتخاذ شود و خدمات دانشجویی و آموزشی و پژوهشی در کنار یکدیگر قرار گیرند، کیفیت خدمات افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه جلب و جذب مشارکت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است،‌گفت: تشکیل شورای صنفی و تعدد تشکیل کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و امکان هر چه بیشتر فعالیت‌های آزادانه تشکل‌های سیاسی و ایجاد روحیه خلاقانه در دانشگاه‌ها از موارد مهمی است که معاونین باید آن را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه تهران گفت:‌تقویت جنبه‌های مختلف شخصیت‌های دانشجویی می‌تواند اهمیت فعالیت‌های دانشجویی را بیش از گذشته نشان دهد. ضمن اینکه کار شخصی دانشجویی در کنار فعالیت‌های عام دانشجویی در دانشگاه‌ها هم می‌تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول