اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 5 سال تلاش در شیراز انجام شد

رونمایی از نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی

با حضور مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در شیراز نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی در بیمارستان شهید رجایی شیراز رونمایی شد.

رونمایی از نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رضا مسائلی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، در ادامه بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تجهیزات و ملزومات پزشکی و فناوری‌های نوین که با ارائه ۶۰ محصول در دانشکده پزشکی برپاشده است، در بیمارستان شهید رجایی شیراز حضور یافت.

این حضور با خدمتی نو در عرصه ملی همراه بود و از نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی، به‌عنوان خدمتی در عرصه استقلال داخلی و حفظ سرمایه‌های کشور، رونمایی شد.

 لاپاراسکوپی اقدامی تشخیصی است که می‌تواند درمانی نیز باشد؛ انجام عمل جراحی آپاندیس به روش لاپاراسکوپی یا برداشتن کیسه صفرا به همین روش، از دیگر مزایای این دستگاه است.

 مزیت‌های این روش شامل برش کم و دید بهتر فضای داخل شکم، ترخیص زودتر بیمار و کاهش درد است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با اشاره به حمایت‌های رئیس و مسئولان دانشگاه در ثمربخشی این خدمت جدید گفت: امروز هم‌زمان با انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی، توسط متخصص جراحی، از این فناوری پزشکی رونمایی شد.

 سید امیررضا مصباحی افزود: فناوری ساخت این دستگاه که در گسترش دقت و سرعت اعمال جراحی نقش کلیدی دارد، تاکنون در اختیار معدودی از کشورها بوده است.

وی اضافه کرد: با تولید این دستگاه در ایران، سالانه از خروج مقادیر قابل‌توجهی ارز ملی جلوگیری می‌شود.

کار ساخت این دستگاه، طی پنج سال گذشته با همت اساتید و جراحان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام بوده و امروز، به ثمر رسید.

به کمک این دستگاه، نور موردنیاز برای دوربین لاپاراسکوپی و میزان مشخصی از گاز CO۲ در فضای دیواره شکم و روده‌های بدن بیمار فراهم‌شده و فضای درون بدن بیمار در حین عمل لاپاراسکوپی، توان جراح را برای موفقیت درمان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول