اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

به لطف تخفیف‌های ویژه

صادرات نفت آمریکا به کره جنوبی و ژاپن افزایش یافت

درحالی‌ آمریکا مشتریان نفتی را به توقف واردات از ایران مجبور می‌کند که شرکت‌های نفتی آمریکا با تخفیف‌های چشمگیر صادرات به ژاپن و کره جنوبی را به رقم بی‌سابقه‌ای رساندند.

صادرات نفت آمریکا به کره جنوبی و ژاپن افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی‌که پالایشگاه‌های آسیایی از تخفیف‌های چشمگیر فروشندگان آمریکایی پس از از دست دادن مشتریان چینی نهایت بهره را می‌برند، صادرات نفت آمریکا در این ماه به ژاپن و کره جنوبی به رکورد بالایی خواهد رسید.

شرکت‌های امریکایی در میان اختلافات تجاری واشنگتن و پکن، مشتریان چینی خود را از دست داده اند.

آمارهای رهیابی نفتکش‌ها نشان داد که صادرات نفت از امریکا به کره جنوبی در ماه سپتامبر به رکورد بی‌سابقه حداقل 230 هزار بشکه در روز خواهد رسید. محموله‌های نفتی آمریکا به سمت ژاپن نیز به رقم بی سابقه حداقل 134 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گفته دو تاجر و یک دلال، پالایشگاه‌های کره جنوبی و ژاپن از تخفیف‌های چشمگیر بیش از 10 دلار در هر بشکه میان نفت خام امریکا و نفت برنت در حال بهره بردن هستند.

یک کارگزار کشتی در سنگاپور گفت: « پالایشگاه‌های کره جنوبی و ژاپن نیازمند یافتن جایگزین برای کاهش واردات نفت از ایران هستند و بخش عمده ای از این کاهش از آمریکا تامین می‌شود. بسیار سخت است که در برابر تفاوت قیمتی قابل توجه میان نفت خام آمریکا و نفت برنت مقاومت کرد.»

کیم ووکیونگ، سخنگوی اس کی، اینوویشن، مالک پالایشگاه اس کی انرژی کره جنوبی گفت: «خرید نفت خام ما از امریکا صرفا به علت مزیت‌های قیمتی آن است.»

سخنگوی نیپون اویل اند انرژی، بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن نیز گفت شرکتش هیچ دستوری از دولت ژاپن به منظور توقف واردات نفت از ایران دریافت نکرده است.

ژاپن و کره جنوبی در میان نخستین مشتریان نفتی ایران هستند که در برابر فشار آمریکا برای کاهش واردات نفت از ایران تسلیم شدند. آمارها نشان می‌دهد کره جنوبی ماه گذشته هیچ محموله نفتی از ایران وارد نکرده است.

بر اساس این آمار، هند دومین خریدار نفت ایران پس از چین است سفارش از ایران را کاهش داده درحالی‌که واردات نفت از امریکا را افزایش داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول