اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

واریز یارانه درمان به معتادان بی‌بضاعت/طرح «کارمندیاری» برای پیشگیری از اعتیاد در ادارات

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یارانه درمان اعتیاد با هدف حمایت از معتادان بی بضاعت خبر داد و گفت: برنامه جدیدی برای کاهش و پیشگیری اعتیاد در محیط کار طراحی شده است.

واریز یارانه درمان به معتادان بی‌بضاعت/طرح «کارمندیاری» برای پیشگیری از اعتیاد در ادارات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، پهبد پورشبانان گفت: برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محیط کار اجرا خواهد شد البته این طرح از سال ۸۲ با رویکرد اجتماع  محور شروع شده و تیم های داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: با این وجود براساس یافته های به دست آمده،از سال 94 ، برنامه پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با مدل EAP (کارمندیاری) به طور آزمایشی در برخی از استان ها جایگزین برنامه قبلی شد.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کارمندیاری برنامه ای است که تمام خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد با هدف ارتقای سلامت روان در یک مرکز مستقر در محیط کار با تیم متخصص متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار به کارکنان و خانواده آنان ارائه می شود.

پورشبانان به منظور حمایت از معتادان بی بضاعت گفت: همچنین یارانه درمان اعتیاد برای خدمت گیرندگان مراکز غیردولتی سرپایی، بستری، اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، اجتماع درمان مدار TC پرداخت می شود.

وی با اشاره به مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر گفت: به منظور پیشبرد ماده57 برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، این طرح از نیمه دوم سال 96 در حال اجرا است و گروه مخاطب معتادین بی خانمان و متجاهر هستند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی موبایل سنتر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: در این طرح با استفاده از وسیله نقلیه  (وَن یا مینی‌بوس) خدمات کاهش آسیب و پیشگیری از ایدز به معتادان و زنان آسیب دیده و دارای رفتار پرخطر ارائه می شود. و از سال گذشته تا کنون تعداد مراکز 50 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول