اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فوق‌تخصص چشم کودکان مطرح کرد

نابینایی در کمین نوزادان نارس

فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه نوزادانی که نارس و کم‌وزن به دنیا می‌آیند شبکیه آنها دچار مشکل می‌شود و بینایی آنها در خطر است، گفت: شناساسی سریع مشکلات چشمی کودکان سبب درمان بهتر خواهد شد.

نابینایی در کمین نوزادان نارس

مصطفی سلطان‌سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با سلامت چشم کودکان ایرانی اظهار داشت: خوشبختانه در ایران غربالگری وضعیت بینایی و سلامت چشم از سن 4 سالگی در کودکان انجام می‌گیرد بنابر این مشکلات چشمی نسبت به گذشته زودتر تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: افزایش و دانش عمومی و توجه بیشتر خانواده‌ها به کودکان خود نیز در این زمینه حائز اهمیت بوده و از طرفی متخصصین کودکان نیز ارتباط تنگاتنگی امروزه با چشم‌پزشکان دارند و همه موضوعات سبب شده که معاینات چشمی کودکان زودتر انجام شود.

این فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به آمار بالای نوزادان نارس،‌گفت: امروزه به دلیل پیشرفت‌های موجود، نگهداری نوزادان نارس و  کم‌وزن بیشتر از گذشته شده و غربالگری و محافظت از چشم این کودکان نیز به خوبی انجام می‌گیرد.

سلطان‌سنجری گفت: نوزادانی که نارس و کم‌وزن به دنیا می‌آیند شبکیه آنها دچار مشکل می‌شود و بینایی آنها در خطر است که با اقدامات مناسب می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد.

وی در مورد مشکل نزدیک‌بینی گفت: زمانی که نزدیک‌بینی شدید باشد شبکیه چشم نازک شده و ریسک پارگی شبکیه و سوراخ شدن آن وجود دارد.بنابر این درمان این بیماری حائز اهمیت است.

این فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه نازک بودن شبکیه قابل پیشگیری نیست، افزود: در افراد نزدیک‌بین این مشکل شدت بیشتری دارد و در سایر افراد نیز ممکن است با شیوع پایینی بروز یابد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول