اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس فدراسیون بازی‌های بومی محلی ایران در گفت‌وگو با فارس:

هدف تیم ایران آشنایی تقویت دوستی با کشورهای شرکت کننده بود

رئیس فدراسیون بازی‌های بومی محلی ایران با اشاره به دوره سوم بازی‌های جهانی عشایر قرقیزستان گفت: حضور کاروان ورزشی کشورمان در این دور از این بازی‌ها معرفی فرهنگ ملی ایران ، آشنایی با فرهنگهای مختلف و تقویت دوستی با کشورهای منطقه بود.

هدف تیم ایران آشنایی تقویت دوستی با کشورهای شرکت کننده بود

«غلام‌رضا جعفری» رئیس فدراسیون بازی‌های بومی و محلی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به برگزاری دوره سوم بازی‌های جهانی عشایر در قرقیزستان اظهار داشت: حضور کاروان ورزشی ایران در این دور از این بازی‌ها فقط کسب مدال نبود بلکه در جهت معرفی فرهنگ ملی ایران، آشنایی با فرهنگهای مختلف و تقویت دوستی با کشورهای منطقه بود.

وی تصریح کرد: در مجموع این مسابقات در سطح عالی برگزار شد و در آن کاروان ورزشی ایران تلاش‌های زیادی جهت معرفی، احیا و توسعه رشته‌های بومی و محلی خود انجام دادند اما به دلیل برخی کاسته‌های میزبان مشکلات نه چندان جدی پیش آمد.

جعفری ادامه داد: در ابتدا باید از مردم قرقیزستان به عنوان میزبان این بازی‌ها تشکر کنم  زیرا با خلوص پاک این دوره از بازیها را برگزار کردند همانطور که گفتم هدف تیم ایران در این دوره از بازیها علاوه بر کسب مدال عرضه فرهنگ کشورمان و آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر نیز بود.

رئیس فدراسیون ورزش بازی‌های بومی محلی ایران گفت: در این دوره از بازیها البته نسبت به دوره گذشته کاستی های وجود داشت یکی از این موارد وجود داوری ها بازی ها بود که به عنوان مثال یک داور از صبح تا ظهر به صورت مداوم چند بازی را داوری می‌کرد که این گونه اقدامات باعث خستگی داور و خطای وی می شد.

وی افزود: به طور کلی داوری خوب بود اما به دلیل عدم ارائه توجه به دخالت فدراسیون‌های جهانی به انواع بازی‌های سنتی مختلف توسط کمیته برگزار کنندگان چالش‌ها به وجود آمد به عنوان مثال در مسابقات کشتی «پهلوانی» معرفی شد و هنگام برگزاری آن امکانات و ابزارهای مانند تشک سنتی وجود نداشت.

رئیس کاروان ورزشی ایران اظهار داشت: به هر حال باید بگویم این فرصت مغتنمی است که در آن به صلح جهانی کمک کنیم و جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور خود در این میادین به تقویت صلح جهانی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ورزشکاران ایران در رشته‌های مانند چوب کشی که بازی سنتی ایران هم است، انواع مختلف کشتی، تیراندازی با کمان سنتی و طناب کشی شرکت کردند و متأسفانه به دلیل فراهم نشدن شرایط از جمله برای اسب سواران ورزشکاران دیگر نتوانستند در بازی‌ها حضور پیدا کنند.

جعفری تصریح کرد: قرقیزستان میزبان به دلیل داشتن مردم عشایر نیز در این بازیها به موفقیت ها خوبی دست یافت.

رئیس کاروان ورزشی ایران گفت: مهمانوازی، منع طب و بزرگواری مردم قرقیزستان بسیار خوب بود و باید بایت این همه مهمان نوازی از آنها تشکر کرد و امیدواریم چنین بازی‌ها در ایران هم برگزار شود.

وی افزود: با جاذبه‌های گردشگری قرقیزستان، تنوعی غذایی و دیگر نکات فرهنگی قرقیز در فستیوال‌ها در قالب بازی‌های عشایری آشنا شدیم و وجود اشتراکات فرهنگی بین مردم قرقیز و ایران بسیار دیده شد.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: آرزو می کنیم که مردم قرقیزستان همواره سرفراز و پیروز باشند و برای دولت این کشور آرزوی پیروزی می‌کنیم.

دور سوم بازیهای بین المللی عشایر در سواحل دریاچه «ایسیک کول» قرقیزستان برگزار شد و در قالب آن ورزشکاران از 52 کشور جهان در رشته‌ها ورزشی سنتی نظیر انواع مختلف کشتی، اسب سواری، تیراندازی و غیره به رقابت پرداختند. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول