اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نماز جمعه این هفته چه گذشت؟

همانند زمان جنگ به جوانان اعتماد کنیم/ قیام اباعبدالله برای اصلاح امور جامعه بود

نماز جمعه این هفته (30 شهریور) در سراسر کشور با حضور گسترده مردم برگزار شد. محور صحبت‌های ائمه جماعات حول محور عاشورا و محرم بود. اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس و البته اشاره به مشکلات اقتصادی بخش دیگری از صحبت‌هابود.

 همانند زمان جنگ به جوانان اعتماد کنیم/ قیام اباعبدالله برای اصلاح امور جامعه بود

به گزارش سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، نماز جمعه این هفته (30 شهریور) در سراسر کشور با حضور گسترده مردم برگزار شد. محور صحبت‌های ائمه جماعات حول محور عاشورا و محرم بود و آنها هر یک بخشی از پیام عاشورا را برای مردم قرائت کردند. اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و البته اشاره به مشکلات اقتصادی و کاستی‌های دولت، بخش دیگری از صحبت‌های ائمه جمعه بود.

ضرورت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش/ دفاع مقدس اوج تاریخ ایران است

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: نهادهای آموزشی باید نگاه و توجه ویژه‌ای به تعمیق در رشد علمی، فرهنگی و دینی دانش‌آموزان داشته باشند.

وی با بیان اینکه با طلوع انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی ایران، جهان استکبار با یک هجمه سنگین  نظامی تصمیم گرفت انقلاب اسلامی را متوقف و سرنگون کند، افزود:  با مقاومت و حماسه رزمندگان در جنگ 8 ساله تحمیلی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه محدود کشورهایی در حمله به ایران دست نداشت تصریح کرد: در جنگ تحمیلی به رهبری امام راحل جوانان ایرانی چنان حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ایران و جهان بی نظیر است.

وی  با قدردانی از نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی در دفاع مقدس تصریح کرد:  برخی‌ها قصد دارند حماسه نیروهای مسلح، ارتش، بسیج، سپاه کم‌رنگ جلوه دهند در صورتی که حماسه این عزیزان در تاریخ ماندگار شد و نباید این حماسه‌ها و فداکاری‌ها کم‌رنگ شود.

دفاع مقدس گرایش به اسلام را در دنیا دوباره زنده کرد

آیت‌الله شیخ مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و 72 از یاران باوفایش، اظهار داشت: قیام امام اسلام حقیقی را به همگان نشان داد.

امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از هیأت‌های عزاداری کرمانشاه به خاطر گرم نگهداشتن عزای سرور و سالار شهیدان، گفت: عزاداری عاشورا و تاسوعا در نظم و آرامش برگزار شد.

وی امام حسین (ع) را راهنمای انسان‌های آزادی‌خواه جهان دانست و گفت: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نام اسلام و گرایش به اسلام را در دنیا دوباره زنده کرد.

 علما با اشاره به پنجم مهرماه سالروز شکسته شدن حصر آبادان‌،گفت: در عملیات ثامن‌الحجج برادران سپاهی، ارتشی و جهادی، با لبیک به ندای امام (ره) دشمنان نظام و انقلاب را مایوس کردند.

مبلغان مردم را با وظایف فردی و اجتماعی آشنا کنند/ ضرورت تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد

امام جمعه‌ موقت اهواز گفت: مبلغان و مرثیه سرایان در مراسم‌های عزاداری، مردم را با وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی آشنا کنند.

امام جمعه موقت اهواز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ تحمیلی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی بود؛ آمریکا در ابتدا وارد جنگ نشد و به صدام برای حمله چراغ سبز نشان داد.

وی افزود: تحلیل آن‌ها این بود که انقلاب نوپای اسلامی قدرت زیادی ندارد و خوزستان و پایتخت به سرعت سقوط می‌کنند؛ این تحلیل از بعد مادی درست بود اما فکرش را نمی‌کردند که با مقاومت مردم و نیروهای مسلح مواجه شوند.

حسن زاده بیان کرد: دفاع مردمی از خرمشهر یکی از نقاط حماسی و پرافتخار ما در دوران دفاع مقدس است؛ دوران هشت ساله به فرموده رهبر انقلاب یک گنجینه تمام نشدنی است.

لزوم تغییر رویکرد از مدرک‌گرایی به مهارت‌آموزی/ فزون‌خواهی آمریکا در منطقه مهار شود

امام‌جمعه خرم‌آباد فزون‌خواهی و تعدی‌گری‌های رئیس جمهور آمریکا را خطر بزرگی برای بشریت خواند و گفت: کشورهای مستقل بایستی جلوی این فزون‌خواهی و تعدی‌گری آمریکا را بگیرند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر حفظ عزت و عظمت اهل‌بیت امام حسین(ع) در زمان اسارت، بیان داشت: سختی‌ها و مصائب کربلا سبب نشد که اهل‌بیت عزت خویش را از دست داده و خوار شوند، بلکه برعکس عظمت خاندان امام حسین(ع) در این دوران با پیام‌رسانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) حفظ شد.

میرعمادی با اشاره به مناسبت یازدهم محرم مبنی بر روز تجلیل از اسرا و مفقودین، اسرای ایرانی را پیام‌رسانان نهضت انقلاب اسلامی خواند و افزود: اسرای ایرانی با الگوگیری از اسرای کربلا ضمن حفظ عزت نفس خود توانستند سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و همچنان پای ولایت و رهبری ایستادگی کنند.

جوانان مانند دوران دفاع مقدس می‌توانند مشکلات کنونی جامعه را مدیریت کنند

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: در دوران جنگ و دفاع مقدس و حساسیت‌های موجود جبهه و جنگ، جوانان ما توانستند سبب سربلندی، پیروزی و عزت مملکت و ثبات نظام و انقلاب باشند و امروزه هم می‌توانند در مدیریت‌های کلان موفق عمل کنند و مشکلات جامعه را سامان دهند.

مکتب تشیع پویا و زنده است/ ملت ایران هیچ‌گاه از آرمان‌های امام فاصله نمی‌گیرد

امام جمعه اراک گفت: مکتب تشیع زنده است و پیروان اهل بیت(ع)، متحد و همدل پشت نظام و رهبری ایستاده‌اند.

امام‌جمعه اراک ادامه داد: مردم باید قدردان اسلام، ولایت‌فقیه، امام، رهبری، مراجع، شهدا باشند، همه در کشتی اهل‌بیت(ع) نشسته‌ایم و این کشتی بزرگ انقلاب کشتی نجات است که تاکنون مملو از خیروبرکت بوده است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه باید نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار بود، تصریح کرد: همه مردم و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظامی و ارگان‌های دولتی، مداحان، هیاتهای مذهبی و رسانه‌ها در این ایام نورانی محرم، استان را نورانی و منورتر کردند و نشان دادند بعد از 1400 سال همانند کوه استوار در مسیر اعتلای دین، متحد و با اقتدار ایستاده‌اند و در 50 روز باقی‌مانده از محرم و صفر نیز با لبیک به امام حسین این مسیر باعظمت را ادامه خواهند داد.

گریه بامعرفت بر امام حسین(ع) جریان‌ساز است/ ایستادگی مقابل 40 کشور با فرهنگ عاشورا

امام جمعه همدان با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) باید با معرفت باشد زیرا این نوع گریه اثرگذار است و جریان‌ساز، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس فرزندان این سرزمین با فرهنگ عاشورا در مقابل 40 کشور جهان ایستادند، اگر فرهنگ عاشورا را نداشتیم کجا می‌شد در مقابل این همه کشور ایستاد؟

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مانع از این نشد که بساط نذری و ایستگاه صلواتی برای امام حسین(ع) کمرنگ شود، گفت: شکی نیست که مردم ما معطل یک وعده غذا نیستند و جوش و خروش آنها برای بهره‌مندی از غذای امام حسین(ع) به خاطر شفای آن است و پیوند با این امام همام را بیشتر می‌کند و معنویت را در زندگی جاری می‌سازد.

راه شهدای دفاع مقدس باید تداوم یابد

امام‌جمعه بندرعباس گفت: آرمان‌های شهدای دفاع مقدس بایستی تداوم یابد و راه این شهیدان ادامه یابد.

وی با اشاره به هفته دفاع‌مقدس گفت: در دوران دفاع‌مقدس به غیر از دو کشور، مابقی کشورها علیه ما بودند. در آن شرایط ماندیم و دفاع کردیم. بایستی راه شهدای دفاع‌مقدس را ادامه دهیم.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: در حادثه عاشورا، غفلت نقش مهمی داشت و این غفلت در موضوعات امروزی هم اتفاق می‌افتد. در کربلا دشمن را نشناختند و به جنگ با امام حسین(ع) پرداختند.

نعیم‌آبادی اظهار کرد: غفلت نابودکننده و ویرانگر در امورسیاسی، دینی، فرهنگی و... است که فرد و جامعه را قربانی می‌کند و بایستی به موضوع رشوه توجه ویژه‌ای شود. رشوه‌گیر و رشوه‌دهنده  وجود دارند که بایستی شناسایی شوند.

مسؤولان نباید به آقازادگی و ژن‌های خوب بها دهند

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مسوولان توجهی به مسائل آقازادگی و ژن‌های خوب نکنند چرا که قطعاً جامعه را به خطر خواهد انداخت، گفت: چطور کسی به خود جرأت داده و خود را آقازده می‌نامد و درسی از عاشورا نمی‌گیرد،عاشورا را اشراف‌‌گری رقم زد.

وی با تاکید به اینکه اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی روبه‌رو بودیم، امروز نیز هیچ فرقی نکرده و در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم، گفت: ایجاد داعش، شبهات گوناگون، تهاجم فرهنگی و فشارهای اقتصادی از جمله راهبردهای دشمن علیه ایران است و اگر در هشت دفاع مقدس پیروز بودیم به خاطر خودباوری و خداباوری بود که همان دو راه می‌تواند ما را پیروز جنگ جدید هم کند. 

ایستادگی و مقاومت در دفاع مقدس با تبعیت از ولی‌فقیه حاصل شد

امام جمعه دماوند با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از ولی‌فقیه حاصل شد، گفت: مشکلات کشور با روحیه شهید حججی برطرف می‌شود.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که ما می‌توانیم با اتکال بر خدای متعال روی پای خود بایستیم؛ ما در جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم.

بیشتر مشکلات کشور به دلیل سوءمدیریت‌هاست نه کمبودها

امام جمعه کرج گفت: اغلب مشکلات کشور به دلیل عدم مدیریت درست است و ربطی به کمبودها ندارد.

امام جمعه کرج یادآور شد: باید همچون دوران دفاع مقدس عمل کنیم و فرماندهان اقتصادی خدا باور با روحیه این که ما می‌توانیم داشته باشیم تا به هدف خود برسیم و محکم و پرتوان داشته‌هایمان را به رخ بکشیم و در مسیر مقام معظم‌رهبری حرکت کنیم.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه دولت انتقادها را به مسیر سیاست سوق ندهد، گفت: بیشتر مشکلات امروز کشور به دلیل سو مدیریتی است و نباید معضلات را به کمبودهای موجود در کشور ربط داد.

قیام امام حسین (ع) حرکت سیاسی در راستای دین و بصیرت‌افزایی بود‌

امام جمعه کرمان قیام امام حسین (ع) را حرکت سیاسی در راستای دین و بصیرت‌افزایی برشمرد و گفت: حرکت سیاسی به معنی واقعی کلمه که اسلام می‌خواهد متفاوت با آن چیزی است که بعضی تفکیک جناحی ‌‌می‌کنند.

وی با بیان اینکه جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند تا در همان آغاز انقلاب اسلامی را ساقط کنند، عنوان کرد: استکبار جهانی تلاش کرد که مناسب‌ترین کشور را علیه ما تحریک کند، لذا صدام را که عقده حقارت داشت انتخاب کرد و همه امکانات را به او داد تا علیه ما وارد جنگ شود.

مجلس محتاج مُدرس‌هاست/ نیاز به فردوسی‌ها برای روایت حماسه‌ دفاع مقدس

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر استقلال نمایندگان خانه ملت در امضای معاهده‌های بین‌المللی گفت: مجلس شورای اسلامی نیاز به مدرس‌ها دارد.

وی افزود: ما به نمایندگان مجلس اعتماد کردیم و آقایان باید بدانند که در این مملکت شهدایی تکه‌تکه شدند که آنان بر کرسی مجلس بنشینند و این جلوس به قیمت خون چندصدهزار شهید تمام‌شده و این‌جور نیست که هر چه دلمان می‌خواهد انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: نمایندگان مجلس در بررسی معاهده (اف ای تی اف) مراقب باشند حقی را به خارجی‌ها ندهند که چنان میدان دستشان بیفتد که فردا نتوانیم به آن‌ها ایراد بگیریم و در جواب بگویند خودتان خواستید و امضا کردید.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نباید فریب قدرت‌های بین‌المللی را خورد، افزود: ما هرگز نمی‌گوییم از مزایای کاری که خوب است بگذریم، اما انتظار دلسوزی از نمایندگان داریم.

حضور مردم در عاشورا تهدیدهای دشمنان را کم رنگ کرد

امام‌جمعه بجنورد گفت: حضور مردم در عاشورا باعث کم‌رنگ شدن تهدیدهای دشمنان شد و نمایشی از عزت و اقتدار ملت بود.

وی ریشه حوادث کربلا را هوای نفس دانست و افزود: در واقعه کربلا سه دسته انسان هواپرست، حق‌گرا و الگوی جامعه حضور داشتند.

امام‌جمعه بجنورد امثال یزید و شمر را در گروه انسان‌های هواپرست دانست و گفت: افرادی همچون حر در گروه انسان‌های حق‌گرا و علی‌اکبرها و اباعبدالله جزو الگوهای حماسه کربلا و عاشورا هستند.

وی سنت الهی را در برتری و پیروزی جبهه حق عنوان کرد و  ادامه داد: این سنت نشان داده که حتی اگر جریان حق دارای نیروی کمتری باشد بر باطل پیروز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته بر معامله درست و باانصاف کسبه تأکید کرد و گفت: کسبه جامعه با این نوع معامله باید از وارد شدن فشار به قشر ضعیف جامعه جلوگیری کنند.

وی معامله با سهولت را دارای برکت دانست و افزود: باید راهی برای خروج مردم از فشار یافت و مسیری را باز کرد و نباید فشار بر مردم افزایش یابد.

اجتماع عظیم عاشورا پیام عاشورایی بودن ملت را به جهان صادر کرد

امام جمعه اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم عاشورا و تاسوعای حسینی در اردبیل گفت: این اجتماع عظیم ثابت کرد که اگر دشمن فشار خود را افزایش دهند ملت و جوانان عاشورایی بودن خود را اثبات می کنند.

عاملی تصریح‌کرد: امسال هزاران جوان در زیر باران با پای برهنه در 40 مسجد شمع روشن کردند و سال‌های گذشته زیر برف زمستان این کار را انجام دادند. این جوانان را نمی‌توان از حسین جدا کرد. امام حسین شمع‌ها را خاموش کرد که بروید ولی جوانان ما شمع را روشن می‌کنند که یا حسین نمی‌رویم و دامن تو را رها نمی‌کنیم.

تفکر بسیجی با اسراف و تجمل‌گرایی مخالف است

امام جمعه موقت یاسوج یکی دیگر از شاخصه‌های دفاع مقدس را پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی دانست و گفت: در دوره دفاع مقدس هیچ گاه چنین روحیه تجمل و اسراف وجود نداشت و نیاز امروز برای اداره کشور تفکر بسیجی است.

دشمن دنبال نفوذ در مجالس عزاداری است/ مخلان اقتصاد در مسیر اهداف دشمن قدم برمی‌دارند

خطیب نماز جمعه سمنان گفت: دشمن با اندیشه‌ها و فرقه‌های جدید دنبال نفوذ در مجالس عزاداری است و باید مراقب دام‌های آنها بود.

عبدوس با اشاره به اینکه دشمن با وجود تلاش‌هایی که انجام داده تا الآن موفق نبوده است، اضافه کرد: ما شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) در ماه محرم وظیفه داریم عزاداری‌ها را با عقلانیت و خردورزی شیعه آمیخته کنیم و رفتارهایی که با این مقولات سازگاری ندارد، را کنار بگذاریم.

امام حسین (ع) درس آزادگی را به بشریت داد

امام جمعه گرگان گفت: سید و سالار شهیدان درس آزادگی را به بشریت داد.

وی با اشاره به حرکت کاروان اسرا کربلا در ظهر روز یازدهم محرم به سمت کوفه، تصریح کرد:  سیدبنطاووس که در قرن پنجم زندگی می‌کرده در کتاب خود آورده است در کربلا دشمن با آتش زدن خیمه‌ها، خانم‌ها پابرهنه و با چشم گریان از خیمه بیرون آمدند و آنها را به صورت اسیر از خیمه‌ها حرکت دادند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه کاروان اسرا از ماموران این زیاد درخواست کردند از کنار مقتل شهدا عبور کنند و وقتی چشم کاروان به شهدا افتاد فریاد از آنها بلند شد، گفت: حضرت زینب(س)  با دیدن پیکر بی‌سر شهدا فریاد می‌زد و با قلبی پر از اندوه و صدایی محزون صدا می‌زد «ای رسول خدا (ص) که ملائکه آسمان بر تو درود می‌فرستند، ببین صحنه را، این حسین (ع)  تو است که جایش روی زانوی تو بود اما اکنون بر زمین افتاده و پیکرش پر از خون است و بدنش تکه تکه شده است».

افتخار و شکوه در سایه حکومت دین‌داران نصیب مردم شد

امام جمعه ارومیه گفت: افتخارات در کشور همیشه به دست دینداران به وجود آمده است و هر زمان بی‌دین‌ها در راس مملکت قرار گرفتند ذلت برای مردم به ارمغان آورده‌اند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه فرزند، پست و مقام، مال و ثروت و غیره همگی یک امتحان الهی برای بشریت هستند، ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند: خداوند اهل دنیا را مورد امتحان الهی قرار می‌دهد تا مشخص شود چه کسی اخلاص دارد و چه کسی از تقوا به دور است، خداوند دنیا را برای محک زدن بندگان آفریده و امام حسین(ع) در صحنه عجیب الهی هر آنچه که از جان، مال، خانواده و یاران داشت در راه خدا برای سربلند بیرون آمدن از امتحان خداوند و جلب رضایت او فدا کرد.

مفسدان اقتصادی به اشد مجازات محکوم شوند/خواسته دشمنان هرگز برآورده نمی‌شود

امام جمعه موقت ساری گفت: با توجه به مشکلات مردم در نوسان بی‌سابقه ارز و گرانی‌های سرسام‌آور مسؤولان باید در مجازات مفسدان اقتصادی اقدام شایسته‌ای داشته باشند.

وی یادآور شد: باید بدانیم که هرگونه اختلاف، تفرقه و تنگ‌نظری موجب عدم موفقیت مسؤولان و در نتیجه دلسردی مردم می‌شود.

امام جمعه موقت ساری از رسانه‌ها خواست تا ضمن یاری دادن به مردم و مسؤولان، روحیه انقلابی‌گری و تاثیرات مثبت آن را برای جوانان احیا کنند.

این مسؤول ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول چهار دهه عمر خود همواره با دشمنی آمریکا و سایر جهان‌خواران مواجه بود اما به دلیل روحیه انقلابی در نهایت آنها را شکست داد.

رشادت رزمندگان در دفاع مقدس جرأت حمله مجدد به ایران را گرفت

امام جمعه اصفهان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی گفت: رشادت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس باعث شد که امروز دشمن مجدداً جرأت حمله نظامی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که در دوران دفاع مقدس نیز جوانان با علم به این که به شهادت می‌رسند اما برای دفاع از دین خود به جبهه‌ها رفتند، یادآوری کرد: هنگام اعزام جوانان به جبهه‌ها، پدر و مادران پای اتوبوس گریه می‌کردند اما خود آن‌ها را روانه جبهه می‌کردند و جلوی فرزندان خود را نمی‌گرفتند چرا که در این جا بین دین و فرزند خود، دفاع از دین خود را انتخاب می‌کردند.

دفاع مقدس الگویی جامعی از مقاومت به دنیا ارائه کرد/ اهتمام قوای سه‌گانه به حل مشکلات

امام جمعه قم با بیان اینکه جنگ ما دفاع مشروع بود و در برابر ما دشمنان بیشمار قرار داشتند تاکید کرد: امروز الگوی مقاومت و پایداری در راه خدا و عقب ننشستن در برابر هجوم دشمنان در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه خود را نشان داده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه تبلیغات جهانی همه همراه دشمن ما بود و قدرت‌های عالم از دشمن ایران پشتیبانی می‌کردند، خاطرنشان کرد: ایران در جنگ هشت ساله با دست خالی در برابر دشمنی مجهز با پشتیبانی همه قدرت‌های دنیا ایستاد و آنها نتوانستند بر عظمت و شکوه ایمان این ملت غلبه کنند و ایمان عاشورایی ملت همه این دسیسه‌ها را نقش بر آب کرد.

قیام اباعبدالله برای اصلاح امور جامعه بود

امام جمعه زنجان گفت: قیام اباعبدالله برای اصلاح جامعه و امور امت پیامبر بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شرایطی که معاویه ملعون خلافت را غصب کرد و در این مدت برای تضعیف اسلام و موروثی کردن حکومت اقدامات بسیاری در سایه دین انجام داد؛ افزود: وی در این مدت با بمباران تبلیغات گسترده و دروغ و تطمیع تلاش کرد تا به همه اهداف پلید و نامیمون خود برسد.

وی با بیان اینکه امام پس از مرگ معاویه احساس مسؤولیت کرده و آشکارا علیه یزید قیام کرد؛ ادامه داد: امام در منشوری اهداف قیام خود را اعلام کرد و گفت که من نه برای مقام و دنیا بلکه برای اینکه حلال الهی حرام شده بود و حرام الهی حلال شده و برای اصلاح امور امت پیامبر قیام کرده‌ام.

گرانی و احتکار نتیجه قساوت محتکران و گران فروشان است

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: گرانی و احتکار نتیجه بی‌رحمی و قساوت محتکران و گران فروشان است.

عابدینی گرانی و احتکار را نتیجه بی رحمی و قساوت محتکران و گران فروشان دانست و اظهار کرد: این کارها در مکتب امام حسین (ع) جایگاهی ندارد که عده‌ای کالایی را انبار کنند و عده‌ای دیگر برای آن کالاها در سختی باشند و بیماران، دارو و گرسنه‌ها، غذا نداشته باشند؛ این کارها برای جبهه یزید است.

شهادت امام حسین(ع) برای هر مسلمانی دردناک است

امام جمعه سنندج گفت: شهادت امام حسین(ع) برای هر مسلمانی حزن‌اندوه، دردناک و فراموش ناشدنی است.

امام جمعه سنندج گفت: یکی از علمای اهل سنت و صاحب کتاب تاریخ‌الخلفا نوشته است، «در شهادت امام حسین(ع) یک غم و ناراحتی وجود دارد که قلب مسلمان توان بیان آن را ندارد».

وی افزود: در کتاب نورالافصار هم بیان شده است «حضرت حسین(ع) روز جمعه دهم ماه محرم سال 61 هجری قمری که در سن 55 سالگی به شهادت رسیدند، جای 33 زخم بر بدن مبارکش مشاهده شده بود».

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: جابر پسر عبدالله هم از زبان پیامبر چنین روایت کرده است: که از زبان پیامبر شنیدم، که فرمودند «کسی که می‌خواهد بزرگ جوانان اهل بهشت را ببیند به چشمان امام حسین(ع) نگاه کند.»

وی همچنین تصریح کرد: پیامبر فرموده است که حسین از من است و من از حسینم و کسی که حسین را دوست داشته باشد خداوند او را دوست دارد.

همه قدرت‌های جهانی در برابر قدرت ایران حیرت‌زده‌اند

امام‌جمعه رشت با اشاره به نقش غیرقابل‌انکار ایران در تعاملات منطقه‌ای گفت: با تجهیزات نظامی دقیق، در سایه فرزندان این انقلاب، ما به عظیم‌ترین قدرت در منطقه و دنیا تبدیل شده که همه قدرت‌های جهانی از این قدرت در حیرت هستند.

عزاداری عاشورا و تاسوعا در نظم و آرامش برگزار شد/ از مرزبانان غیور کشورمان سپاسگزاریم

امام جمعه زاهدان گفت: نیروهای گمنام امام زمان(عج) و مرزبانان غیور دست در دست هم دادند تا امنیت بیش از پیش تامین و در بهترین شرایط مراسم عزاداری سالار شهیدان برگزار شود.

باید از غرب و آمریکایی‌ها قطع امید کنیم/ هدف دشمن شکاف بین ملت ایران و عراق است

امام جمعه بیرجند گفت: شکاف بین مردم ایران و عراق از اهداف دشمن است اما کور خوانده‌اند و به این هدف نخواهند رسید.

وی با اشاره به ضرورت مراقبت اهل ایمان از سرمایه‌های معنوی، گفت: بی‌تفاوتی در برابر ستمگران برای مؤمن ننگ است.

امام جمعه موقت بیرجند به اربعین حسینی اشاره کرد و اذعان داشت: جریان راهپیمایی اربعین انقلابی نظیر انقلاب اسلامی است و ارزان به دست نیامده است.

نوفرستی ادامه داد: شکاف بین مردم ایران و عراق از اهداف دشمن است اما کور خوانده‌اند و به این هدف نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه در کارهایی که به ما سپرده می‌شود باید خوب و درست عمل کنیم، گفت: خدا با آن کسی است که اهل تقوا بوده و دارای حسن عمل است.

امام جمعه موقت بیرجند هفته دفاع مقدس را یکی از مناسبت‌های مهم هفته جاری دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از سرمایه‌های کشور است که زمینه عزت را در جهان برای ما فراهم کرده است.

دشمن به دنبال نبرد اقتصادی و رسانه‌ای با ایران است/ بر همه دشمنان انقلاب غلبه می‌کنیم

امام جمعه مشهد با اشاره به‌اینکه دشمن با دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای به سراغ ایران آمده است، گفت: با این قدرت انقلاب به زودی بساط استکبار و دشمنان جمع می‌شود.

انتهای پیام/ح

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول