اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار رئیس «اف‌بی‌آی» با رئیس‌جمهور لبنان؛ تأکید «عون» بر مبارزه با تروریسم

در دیدار رئیس رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا با رئیس‌جمهور لبنان درباره مبارزه با تروریسم و ادامه حمایت از ارتش لبنان برای تحقق این هدف گفت‌وگو شد.

 دیدار رئیس «اف‌بی‌آی» با رئیس‌جمهور لبنان؛ تأکید «عون» بر مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریستوفر اَشر رِی» رئیس اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا با سفر به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، میشل عون در این دیدار اعلام کرد، ارتش لبنان به تعقیب گروه‌های تروریستی خفته در راستای نابودی آنها و جلوگیری از انجام هر عملیاتی علیه غیرنظامیان ادامه خواهد داد.

وی گفت لبنان به برکت توانایی ارتش و کمک کشورهای دوست از جمله آمریکا، در مقابله با چالش‌های امنیتی و تروریستی موفق بوده است، میشل عون سپس بر ادامه همکاری در این زمینه (نظامی و مبارزه با تروریسم) تأکید کرد بویژه اینکه ارتش نقشی محوری در برقراری امنیت و ثبات دارد.  

کریستوفر ری هم در این دیدار که جمعه (دیروز) انجام شد بر اهمیت ادامه حمایت و آموزش ارتش لبنان از سوی آمریکا تأکید کرد و آن را جزء اولویت‌ها برشمرد.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که چندی پیش روزنامه «الجمهوریه» لبنان اعلام کرد واشنگتن توانسته جلوی توافق نظامی میان لبنان و روسیه را بگیرد، پیش‌نویس این توافق در ماه فوریه و پس از نشست‌های مشترک روسی-لبنانی ارائه شد و شامل 10 بند بود که مهم‌ترین بندهای آن عبارتند از: تبادل تجربه‌های نظامی لبنانی-روسی، حمایت از ارتش لبنان و تأمین وام‌های لازم برای خرید اسلحه‌های روسی (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول