اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد

اختصاص یارانه به خانوارهای دارای کودک زیر۶سال

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: حدود ۷۵۰ هزار کودک زیر ۶سال در استان تهران وجود دارد ولی کمتر از ۱۰۰هزارنفر از آنها از فرصت آموزش برخوردارند.

اختصاص یارانه به خانوارهای دارای کودک زیر۶سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، داریوش بیات نژاد در مراسم آئین نواختن زنگ مهر در مهدهای کودک گفت: در استان تهران ۸۰۰ مهدکودک وجود دارد که حدود ۳۰ مهدروستا و ۱۵ مهدحاشیه ای فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۳ مهدشهری در استان تهران وجود داد گفت:وقتی از حاشیه شهر صحبت می شود به دنبال برخورداری کودکان این مناطق از آموزش هستیم تا از عدالت هم بهره بگیرند.
بیات نژاد افزود: از طرفی باید شرایطی برای بخش خصوصی و فعالیت انها در حاشیه شهرها فراهم شود چراکه آموزش پیش دبستانی بسیار اهمیت دارد و شکل گیری ۷۰ درصد شخصیت کودکان در این مقطع است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: سود مناسب در بخش خصوصی نیز تضمین کننده نیست و باید دولت حمایتش را در این بخش جدی تر کند تا شرایط برای مناطق حاشیه ای فراهم شود و بخش خصوصی فعالتر شود چون اموزش پیش دبستانی مهم است.

وی گفت: شکل گیری ۷۰ درصد شخصیت کودکان در دوران کودکی است و باید شرایطی برای آمادگی کودکان در مراحل بعدی فراهم شود و اهداف پیشگیرانه در اینجا قابل پیگیری است.

بیات نژاد افزود: اگر بخش وسیعی از یارانه ها به خانواده های دارای کودک زیر ۶سال داده شود جمعیت کثیری از خانواده ها دارای نونهالان و نوجوانان بهنجار خواهند شد تا مسیر سلامت را طی کنند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا جمعیت ۷۰۰هزار کودک زیر ۶سال از نعمت آموزش برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: شکل گیری کانون مهدهای کودک شهرستانهای استان تهران، برگزاری انتخابات آنها و ابلاغ شیوه نامه آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

بیات نژاد گفت: نگرانی از وجود مهدهای غیرمجاز را داریم که اگر کانونها شکل بگیرند بازوی قدرتمندی در شناسایی این مهدها خواهد بود‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول