اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

یاوری:استعدادیابی فوتبال ایران در آسیا نظیر ندارد/ درهای تیم ملی بسته نیست

سرمربی تیم ملی نونهالان گفت:به طور کلی برگزاری اردوهای استعدادیابی مناطق نه گانه کمک خیلی خوبی می کند و استعدادهای زیادی در این مناطق شناسایی شده اند.

یاوری:استعدادیابی فوتبال ایران در آسیا نظیر ندارد/ درهای تیم ملی بسته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد یاوری سرمربی تیم ملی نونهالان زیر 14 سال در خصوص برگزاری این اردو گفت: بعد از اردوی استعدادیابی بسیار خوبی که در مشهد داشتیم به اتفاق آقای دکتر معینی و سایر همکاران با توجه به شرکت فعال استان ها تصمیم گرفتیم از بازیکنان توانمند و مستعد این اردو برای حضور در تیم دعوت کنیم. همچنین بخشی از بازیکنانی که در اردوهای قبلی تیم حضور داشتند نیز به این اردو دعوت شدند تا در کنار هم توانمندی و ظرفیت های این بازیکنان را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

یاوری در ادامه افزود:به طور کلی برگزاری اردوهای استعدادیابی مناطق نه گانه کمک خیلی خوبی می کند و استعدادهای زیادی در این مناطق شناسایی شده اند. دعوت نفرات برگزیده این اردوها به تیم ملی نونهالان نشان دهنده این حقیقت است که توانمندی همه آنها را زیر نظر داریم  و می خواهیم این روند را همچنان با نظارت دقیق دنبال کنیم. البته بازیکنانی که در اردوهای سابق تیم ملی نونهالان حضور داشتند و اینبار در جمع ما نیستند هم باید بدانند که این فرصت همچنان برای آنها وجود دارد. لازم است که در اردوهای مناطق 9 گانه زیر نظر مربیان کار کنند تا باز هم دیده شوند و در اردوهای آتی امکان دعوت از همه آنها وجود خواهد داشت چرا که درهای تیم ملی به روی هیچ کس بسته نیست و هر بازیکن شایسته ای دعوت می شود.

سرمربی تیم ملی نونهالان زیر 14 سال در خصوص روند استعدادیابی این رده اظهار داشت:من عقیده دارم ما در حوزه استعدادیابی بسیار خوب عمل کرده ایم و در واقع استعدادیابی فوتبال ایران در آسیا بی نظیر است. یکی از دلایل این است که خوشبختانه استعدادهای ذاتی بسیار خوبی داریم و از این نظر شاید بتوان گفت بهتر از کل قاره آسیا هستیم اما در مرحله بعدی باید برای اموزش هماهنگ و یکسان همچنین انتقال دروس صحیح به این استعدادها تلاش کنیم. من عقیده دارم در این حوزه نیاز به تغییراتی وجود دارد و باید با کمک کمیته آموزش فدراسیون فوتبال روش های متفاوتی را اجرا کنیم. همچنین مرحله بعدی که باز هم دچار مشکل هستیم حافظت از این استعدادهاست. این البته تنها بر عهده فدراسیون فوتبال و تیم های ملی نیست بلکه باشگاهها هم نقش مهمی دارند. بازیکنی که رشد می کند ، پیشرفت می کند و به سطوح بالاتر می رسد باید بتواند به این روند ادامه بدهد و استمرار داشته باشد اما می بینیم که به طور مثال در سطح بزرگسالان و خصوصا در رده باشگاهی دچار مشکل می شود ، دچار حاشیه می شود ، از او غافل می شویم و استعدادی که سال ها برای ظهور و شکوفایی او تلاش شده به راحتی از دست می دهیم. این قطعا نادرست است و باید برای اصلاح این شرایط تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول