اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سلطانی‌فر در صحن مجلس:

11 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیاز داریم

وزیر ورزش با تأکید بر اینکه شاخص واحدی در دنیا برای سرانه ورزشی وجود ندارد، گفت: 11 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیاز است.

11 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیاز داریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در نشست علنی امروز سه‌شنبه (3 مهر) به سؤال حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی پاسخ گفت.

وی با تأکید بر اینکه در دنیا عدد شاخص و واحدی برای سرانه ورزش وجود ندارد و هر کشوری برای خود برنامه‌هایی دارد، گفت: سرانه فضای ورزشی برای کشورهای توسعه‌یافته بالای یک متر و کشورهای توسعه‌نیافته زیر یک متر برای هر نفر است. 

سلطانی‌فر با یادآوری اینکه در برنامه چهارم توسعه همه دستگاه‌ها موظف شده بودند که سرانه ورزش کشور را به یک مترمربع برسانند خاطرنشان کرد: این رقم نه در برنامه چهارم و نه در برنامه پنجم محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه امروز 9 هزار مکان ورزشی روباز و سرپوشیده متعلق به وزارت ورزش و جوانان در کشور وجود دارد از در دست احداث بودن 490 پروژه از سوی این وزارتخانه سخن گفت و ادامه داد: امروز وضع سرانه ورزشی کشور بهبود یافته است چرا که علاوه بر اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان 3 هزار مکان ورزشی در اماکن آموزشی و 3 هزار مجموعه ورزشی کارگری داریم و هزاران مکان نیز توسط شهرداری‌ها احداث شده است. همچنین 2 هزار مکان ورزشی توسط نیروهای مسلح از جمله بسیج در نقاط محروم راه‌اندازی شده است.  

وزیر ورزش و جوانان با ذکر اینکه امروز سرانه ورزشی مکان‌های متعلق به وزارت ورزش و جوانان 78 سانتی‌مترمربع است، گفت: با احتساب اماکن ورزشی سایر نهادها این سرانه به بیش از یک مترمربع افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی کشور وضع مطلوبی ندارد و به صورت عادلانه به ویژه در مکان مرزی و روستایی توزیع نشده است اما امیدواریم این توازن را تا پایان دولت دوازدهم ایجاد کنیم. 

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در سال 92 و آغاز به کار دولت دوازدهم 5355 مکان ورزشی نیمه‌کاره در کشور وجود داشت، گفت: حدود 11 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها نیاز داریم.

وی افزود: از 22 ماه پیش که تصدی وزارت ورزش و جوانان را در دست گرفتم تلاشم بر این بوده است که امکانات ورزشی در مناطق محروم و یا نقاط محروم استان‌های برخوردار توسعه یابد. 

سلطانی‌فر گفت: امروز در میان نوجوانان و جوانان ساکن مناطق محروم در رشته‌های مختلف استعدادهای قابل توجهی داریم که می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند. 

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر توجه وزارت ورزش بر توسعه امکانات ورزشی برای بانوان خاطرنشان کرد: با عادلانه توزیع کردن امکانات ورزشی می‌کوشیم ضریب بهره‌وری در ورزش را بالا ببریم و هر چقدر منابع بیشتری در اختیار داشته باشیم می‌توانیم این امکانات را بیشتر توسعه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول