اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ایتالیا از برگزاری کنفرانسی درباره لیبی با حضور دونالد ترامپ خبر داد

نخست‌وزیر ایتالیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا در کنفرانس لیبی که در سیسیل برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

ایتالیا از برگزاری کنفرانسی درباره لیبی با حضور دونالد ترامپ خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپه کنته» نخست‌ وزیر ایتالیا از احتمال حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس جهانی لیبی که نوامبر آینده در شهر «سیسیل» ایتالیا برگزار خواهد شد، خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز‌ سه‌شنبه منابع دولتی ایتالیا ابراز امیدواری کردند که ترامپ در این کنفرانس حضور داشته باشد.

کنته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: «در جریان صبحانه کاری، ما با ترامپ درباره طیفی از مسایل از جمله لیبی گفت‌وگو کردیم. می‌دانید، موقعیت خوبی برای وی در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره وجود دارد و خواهیم دید که آیا این امکان وجود دارد که وی برای حضور در کنفرانس به ایتالیا بیاید.»

نخست‌وزیر ایتالیا با اشاره به سفر جولای گذشته به آمریکا تاکید دارد که دولت ترامپ توجه زیادی به مذاکره راهبری میان کشورهای حوزه دریای مدیترانه دارد.

درگیری‌ بین گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق ملی از یک سو و گروه موسوم به «اللواء السابع» از شهر ترهونه از سوی دیگراز ۲۶ آگوست گذشته آغاز شد و با وجود اعلام آتش‌بس، همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی تا کنون ۱۰۶ نفر در این درگیری‌ها کشته و ۳۶۵ نفر نیز زخمی و ۱۸ نفر نیز مفقود شده‌اند. با ادامه درگیری‌ها در طرابلس پایتخت لیبی و شورای ریاستی دولت وفاق ملی نیز در بیانیه‌ای شورای امنیت سازمان ملل را مسئول حمایت از جان و مایملک غیرنظامیان دانست.

کنته چندی پیش گفته بود که با ترامپ در زمینه برگزاری کنفرانسی در مورد لیبی به توافق رسیده است.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول