اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس:

واگذاری ۶۹ مجموعه بهاران، پرتو و مددسراها/اعتبارات ویژه دولت برای معتادین پایتخت

معاون اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 69 مجموعه بهاران، مددسرا و پرتو داریم، گفت: به تدریج این مراکز را واگذار می‌کنیم و مؤسسات خیریه بهتر از شهرداری می‌توانند به این مجموعه‌ها رسیدگی کنند.

واگذاری ۶۹ مجموعه بهاران، پرتو و مددسراها/اعتبارات ویژه دولت برای معتادین پایتخت

ولی‌الله شجاع‌پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص واگذاری مراکز بهاران تهران، گفت: مطالعه کرده‌ایم مراکز بهاران و تمام مددسرا و پرتو را واگذار کنیم. قرار است سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران دقیقاً مشخص کند چقدر فضا و امکانات داریم و آسیب‌ها چیست؟

وی ادامه داد: برنامه ما این است که با سازمان بهزیستی توافق کنیم و برای حدود هزار معتاد متجاهر فضا در اختیار قرار دهیم البته ما باید نظارت کنیم که استانداردها رعایت شود. 

 

معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: از زمان واگذاری نگهداری با خود بهزیستی است و شهرداری هزینه جدیدی پرداخت نمی‌کند.

شجاع پوریان گفت: در کنار این اقدام سمن‌ها و مؤسسات خیریه‌ای وجود دارند که اعلام آمادگی کرده اند و اگر با رعایت ضوابط و چارچوب‌ها و به صورت شفاف و با سازوکار حقوقی اقدام کنند واگذاری انجام می‌دهیم. به اعتقاد بنده واگذاری کار بدی نیست.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه 69 مجموعه بهاران، مددسرا و پرتو داریم گفت: به تدریج این مراکز را واگذار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که واگذاری‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: در حال مطالعه هستیم باید استانداردها رعایت شود. 

معاون اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تصمیم به واگذاری دارد، گفت: مؤسسات خیریه بهتر از شهرداری می‌توانند به این مجموعه‌ها رسیدگی کنند.

 

شجاع‌پوریان با بیان اینکه مراکز بهاران با نگاه سودآوری ایجاد نشده بود، گفت: در این مراکز افراد آسیب‌پذیر بعضاً شب‌ها اسکان می‌یافتند و برخی از کودکان کار آموزش می‌دیدند و اقداماتی در اشکال مختلف صورت می‌گرفت. 

وی در پاسخ به این پرسش که این واگذاری‌ها به دلیل نبود بودجه است، گفت: نه این طور نیست شهرداری به جای تصدی‌گری باید تسهیل‌گر باشد و بودجه خوبی در اختیار سازمان‌ها برای انجام این کار در نظر گرفته شده است. سازمان رفاه، کمیته امداد، وزارت بهداشت در این زمینه وظیفه دارند، شهرداری نیز در کنار سایر نهادها خواهد بود.

معاون اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که بهزیستی می‌تواند این کار را انجام دهد، گفت: بله که می‌تواند اعتبارات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است و سرانه نگهداشت هر فرد مشخص است.

شجاع‌پوریان در خصوص زمان واگذاری‌ها گفت: در حال حاضر یک تیمی قرار داده‌ایم و هر وقت آماده شود واگذار می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول